Bukefalos 28 år!

Hästlöner -otroligt

när ni skriver såna saker så känns 3 år med pluggande, totalt bortkastat. :(

jättekul...
 
Jag tror inte det är helt bortkastat :smirk: Du har säkert fått förklarat och lärt dig mer än vad en som börjar jobba direkt gör (t.ex jag) MEN som sagt, Inte Ung skrev även vad jag ville få fram, det tar tid att bli en bra hästskötare, för att jobba med hästar kräver så oerhört mycket mer än vad man lär sig på en skola.. Och som jag skrev, jag var säkert inte bättre än de jag har provjobbat ihop med när jag började, men att jobba med hästar handlar mycket om att verkligen SE vad som behöver göras, och detta tar tid, och är inget som man kan när man kommer från skola bortsett från vissa undantag, och då är det en bra praktik som gäller... Det är samma som läkarutbildningen, de har också praktik till en mkt lägre lön EFTER studier INNAN de börjar jobba på riktigt... ERFARENHET MÅSTE man ha, och den får man inte av att sitta i skola....
 
Sedan är det så i mitt fall, att jag ville välja naturbruk, men det blev samhällslinjen i stället, och jag resonerade som så att "hästjobb får jag i alla fall om jag vill jobba med det efter skolan" och vet du vad?! Jag hade rätt... Men sedan är det väl aldrig bortkastad tid att göra det man tycker är kul?!
 
Ja, helt ärligt så undrade jag många gånger vad meningen med den där skolan verkligen var. Men för att trösta dig litet i alla fall. Så var det bara de som aldrig hade haft en egen häst som var hopplösa i början. De som hade eller hade haft egen häst som de tagit ett större eget ansvar för, de hade redan fått till det där på egen hand. Man kan inte såsa i stallet när det finns läxor som måste bli gjorda. Så hästägare, de fungerade på en gång. Men de fungerade innan de hade gått den där skolan också......
 
när ni skriver såna saker så känns 3 år med pluggande, totalt bortkastat. :(

NEJ!! Sa ska du inte tanka. For visst har du lart dej massor??
Men for att bli en bra arbetare behover man mer an kunskap, man behover eget initiativ och arbetsvilja, det ar det vi sager.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp