Hästmisshandeln uppklarad

Sv: Hästmisshandeln uppklarad

Den som skadade hästen har erkänt och fått stöd på olika sätt.

stöd? fängelse borde det stå!!
 
Sv: Hästmisshandeln uppklarad

Den som skadade hästen har erkänt och fått stöd på olika sätt.

stöd? fängelse borde det stå!!

Varför det? Den personen kanske får stöd i form av behandling som gör att denne inte utsätter djur för plågeri fler gånger. Bara för att man fängslar folk innebär det inte automatiskt att de slutar begå samma brott.
 
Sv: Hästmisshandeln uppklarad

Varför det? Den personen kanske får stöd i form av behandling som gör att denne inte utsätter djur för plågeri fler gånger. Bara för att man fängslar folk innebär det inte automatiskt att de slutar begå samma brott.

:bow:

GIvetvis är det hemskt att personen skadat hästen, men avd hjälper fängelse... straff utan rehab är bara en transportsträcka...
 
Sv: Hästmisshandeln uppklarad

Jag tror en sån människa inte tar åt sig av "stöd". Han/hon kommer fortsätta, och sedan skratta åt att de var så dumma att de gick på det:devil: Jag tror att det enda som hjälper mot ett sådant litet kräk är att visa upp den personen för alla i stallet, tala om vad han/hon gjort och förödmjuka honom/henne på största möjliga och bästa sätt. Det skulle nog avskräcka personen från att göra om det igen. Att grovt förödmjuka folk inför andra är det bästa sättet att hindra dem från att göra om samma saker igen.
 
Sv: Hästmisshandeln uppklarad

Jag tror en sån människa inte tar åt sig av "stöd". Han/hon kommer fortsätta, och sedan skratta åt att de var så dumma att de gick på det:devil: Jag tror att det enda som hjälper mot ett sådant litet kräk är att visa upp den personen för alla i stallet, tala om vad han/hon gjort och förödmjuka honom/henne på största möjliga och bästa sätt. Det skulle nog avskräcka personen från att göra om det igen. Att grovt förödmjuka folk inför andra är det bästa sättet att hindra dem från att göra om samma saker igen.

Eller så är det andledningen till att personen har gjort så:smirk: att bli tillräckligt kränkt kan ge hemska följder.

Visst ska personen ha ett straff MED vård.
 
Sv: Hästmisshandeln uppklarad

Måst kännas skönt för klubben och dess medlemmar att det klarats upp! Så de vet vem som gjorde det och slipper gå och vara rädda det ska hända igen.

Som ngn annan skrev så tycker jag också vård är lämpligt när människor gör så här horribla, oförlåtliga brott. För bara fängelse gör ju att man släpper ut samma dåre som man satte in i fängelset. Fängelse + vård ger ju en chans att dåren inte gör om det när den kommer ut.
Att sedan vårt samhälle är så uppbyggt att det hinner gå gå långt som i detta fall innan vården ges, det är ju en annan sak.

Dock så har jag noll förståelse för de som har haft taskig uppväxt och sedan begår våldsbrott när levande ting skadas med vilje.
 
Sv: Hästmisshandeln uppklarad

Att grovt förödmjuka folk inför andra är det bästa sättet att hindra dem från att göra om samma saker igen.

OMG! Har du någon som helst forskning eller annat som stöder dina teorier? Hoppas du inte är lärare eller liknande yrke...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ungdomssektionen på Vissmålens Ridklubb i Huskvarna hade tisdagen den 22 mars invigning av butiken "Biggans Begagnat"- Häst och...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kommunen har beslutat att bygga ut stallet hos Ljungby Ridklubb. Stallet ska bli dubbelt så stort till samma antal hästar när de spiltor...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Höstens första ridlektion fick inviga ridskolan i Wisby ridklubbs egen regi. Efter en teoretisk genomgång och en stund att bekanta sig...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Räddningstjänsten fick ett knivigt uppdrag på måndagseftermiddagen när det kom larm om en häst som fastnat i ett utrymme på ridhuset...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp