Hästsläp vällte på riksväg 70

(Vestmanlands Läns Tidning) En singelolycka har inträffat på riksväg 70 vid Broddbo på infarten mot Gulvalla. Relaterat Det är en bil med hästsläp som vält. Enligt de första uppgifterna ska varken någon människa eller häst vara skadad. Räddningstjänst och polis är på plats. Olyckan inträffade vid 10-tiden på...

Läs mer...
 
Sv: Hästsläp vällte på riksväg 70

Tack alla snälla som hjälpte till att få hästen ur transporten, transporten av vägen och inte minst damerna som gav hästen lift i deras hästtransport :bow::bow::bow:
Människor är minsann snälla och hjälpsamma :)
 
Sv: Hästsläp vällte på riksväg 70

Men fy vad hemskt! Vad var det som hände???

Vilken otrolig tur att allt gick bra! Jag och vännen fick också hjälp en gång av en tjej och kille som låg bakom oss när vi krockade med ett råddjur som slog in hela dörren på släpet! Människor är underbara ibland! :bow:
 
Sv: Hästsläp vällte på riksväg 70

Jag fick sladd på släpet, bilen orkade inte hålla emot. Vi studsade som en pingpongboll mellan vajerräckena, släpet välte, vi pingpongade vidare en stund och till slut stannade karusellen. Otroligt nog klarade sig hästen helt, han måste haft minst en skyddsängle vid sin sida :angel:.
 
Sv: Hästsläp vällte på riksväg 70

Gud,jag skulle dött! :cry: Så otroligt skönt att höra att allt är bra! Hur gick det att få ut hästen då? För släpet låg väll fortfarande kvar på sidan?

Detta får mig att tänka på en olycka som hände för ett par år sen i min hemstad (blg),dom hade fått sladd på bilen,kört av vägen ner i ett vattenfullt dike/damm,hästen hade slungats ur transporten genom ett hål i taket/vid skötardörren,klättrat ut där i ren panik och flytit iväg och fastnat i en vägtrumma eller liknande,kommer inte ihåg allt. Men sen hade dom ställt transporten sen på "skrotfirma,och fy fan vad hemskt det var att se den,alldeles full med blod,och helt trasig... :cry:

Hur gick det med din transport föresten,och vad var det för märke/årsmodell?
 
Sv: Hästsläp vällte på riksväg 70

Man blir så glad av att höra att allt har gått bra! Tack för att du delger oss den informationen! Jag tror som du att det satt en liten skyddande ängel på hästen!
 
Sv: Hästsläp vällte på riksväg 70

Släpet blev en prydlig skrothög som inte gick att köra därifrån. Det var en hyffsat ny Värmlandsvagn som jag mosade :(.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En olycka har inträffat på E6 vid Laxvik i Halland. En lastbil körde in i en personbil med hästsläp. Ingen person har kommit till skada...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En trafikolycka inträffade vid 17-tiden på gamla E4 söder om Kånna på måndagseftermiddagen när en bil med släp krockade med en älg...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst dödades på söndagskvällen när den blev påkörd av en personbil. Olyckan inträffade på väg 95 vid Varuträsk, Skellefteå. I bilen...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: Dessy
·
  • Artikel
Hästnyheter En trafikolycka har inträffat på Svedjevägen i Röbäck. Ett hästsläp med en ponny har åkt ned i diket. Enligt polisen inträffade olyckan...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp