R
Rammstein
Sv: Hästsport eller djurplågeri??
Jag tycker personligen att det är hårda regler för spödrivning/doping.
Kolla på fallet med Å.Svanstedt 100 000 kronor i böter och 28 dagars avstängning p.g.a att ha lämnat fördel åt en av stallets hästar.
Alltså inte för spödrivning eller diverse "elakheter" mot hästar.
Det tycker jag säger ganska mycket om att det ska vara fair play inom travsporten.
Att ge böter och avstängningar till kuskar som driver för mycket är väll ändå inte att rycka på axlarna?
Ja men om du tycker att busligan är ett fel ord,så tycker jag att du ska kalla det något annat,för jag tror ingen annan här tycker det är att håna djurskyddet.
Jag tror absolut att de flesta här inne är bra hästmänniskor,men det betyder inte att alla är det,om jag ser felaktigheter så vill jag diskutera dem,med all rätt..Om du läser hela tråden så kan du ju se vad jag har skrivit ang förändringar/eller som jag vill kalla dom,Förbättringar.jag vill som sagt tusen gånger innan INTE lägga ner travsporten helt utan ha hårdare regler som efterföljs.Inte bara skakas på huvudet åt.Bara en sån sak som att kalla listan på personer som utdelats straff för överdriven drivning för BUSLIGAN är att håna djurskyddet.
Ja men fy vad busiga dom är som spöar sina hästar ? Det är inställningen som finns..det skakas på huvudet åt "blödiga hästtjejer" och struntas i regler.Men återigen,läs vad jag skrivit tidigare.
Jag tycker personligen att det är hårda regler för spödrivning/doping.
Kolla på fallet med Å.Svanstedt 100 000 kronor i böter och 28 dagars avstängning p.g.a att ha lämnat fördel åt en av stallets hästar.
Alltså inte för spödrivning eller diverse "elakheter" mot hästar.
Det tycker jag säger ganska mycket om att det ska vara fair play inom travsporten.
Att ge böter och avstängningar till kuskar som driver för mycket är väll ändå inte att rycka på axlarna?
Ja men om du tycker att busligan är ett fel ord,så tycker jag att du ska kalla det något annat,för jag tror ingen annan här tycker det är att håna djurskyddet.