Vad tror ni (film)

Sv: Vad tror ni (film)

ja när du säger det ...

skicka in manprov till söderström o se om det är nån sån grej ....gjorde sånt ofta förr med bra resultat ...
 
Sv: Vad tror ni (film)

Hur mycket kostar det att skicka in tagelprov?

Gått på fri tillgång av bra hö hela vintern och nu går han på gräs/hö, korn, havre och raceway-pellets, extra tillägg av fodervinäger, e-vitamin och den tredje kommer jag inte ihåg just nu vad det är, pinsamt :o ur pumpdunkar + salt.

Har alltid haft mycket utegång då jag har honom hemma på gården fr.om januari. Ut ca 06.00 in 22.00, nu har dom gått ute dygnet runt med tillgång att gå in i stallet så han inte behöver vara orolig över knotten.

Var tidigare skrämmande matelak både ute och inne men det gick över mer eller mindre på en gång så fort han fick fri tillgång på mat hos mig. Hela han har coolat ner sig så otroligt mycket så man knappt kan tro att det är samma häst längre.

Vad kan dom sakna för nånting om de får liknande problem som den här herrn?

Ska leta reda på hans sko och sätta igång honom nu, har just roat mig 1 timme med att hägna in resten av gården, öppnat upp någon hage och gjort en fin grind till infartem. Han raserar ALLT jag ställer honom innanför så nu går han helt enkelt lös på gården med sin kompis, söker någon billig häst... ge ett bud :meh: :D
 
Sv: Vad tror ni (film)

vet inte vad det kostar nu men googla på homeopathuset ab...sen finns nån eddie blom också
 
Sv: Vad tror ni (film)

http://www.homeopathuset.se/news/aldermarin

Det var det här jag mindes att jag läst. Vet ju att detta med just manprover är omdiskuterat, inte vetenskapliga tester och en del anser sådant vara bluff och båg, men deras tillskott är bra och fungerar. Vi har ju gett gastrofor i omgångar till vårt kallblod när hennes maga krånglade.

Jag tror inte Zuzzi det beror på vad man inte fodrar med, utan vad hästens mage klarar av, men ibland såklart finns det brister i mineraler och liknande, men tror inte det i detta fall. Homeopathuset menar ju på att man inte ska ge pelleterat foder alls, men som sagt man måste ju inte "köpa alla råd dårfrån" utan plocka det man tycker är bra.

Vi provade grejjorna utan manprov, men vi hade lättare att förstå att vår häst hade begynnande magsår, det som din har tror jag mer kan vara något annat organ. Men vet att de har sett väldigt många hästar med olika symptom ( se länken) och kan säkert också råda dig till vilket tillskott du kan prova.

Ring eller mejla dem, finns på FB också.
 
Sv: Vad tror ni (film)

just gastroforen använder jag också och när min ena häst som ALLA år får knölar i huden vid vintertid och dåliga karleder var helt besvärsfri denna vintern efter att ha ätit det sen hösten så är iallafall jag övertygad

sen finns ju alyose på fb också ,,,där är elisabeth på H huset ganska aktiv och det finns jättemånga duktiga erfarna hästmänniskor på just det forumet
 
Sv: Vad tror ni (film)

Min förebild här i travvärlden (G.Melander) använder också produkter från just H-huset så jag har slängt iväg ett meddelande till dom och länkat den här tråden för tips och råd :)

Känns så tråkigt att behöva ge upp en sån härlig häst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 230
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp