Bukefalos 28 år!

Hästtidningar i Storbritannien?

Cambiaso

Trådstartare
Eftersom vi har en del Bukefalister i UK så måste jag ställa en fråga jag funderat över: Hur kommer det sig att det inte verkar finnas så många tidningar om hästar. Storbritannien är ju en hästnation av rang men utbudet av tidningar är ju inte alls så stort (om vi bortser från galopp).

Inför hemredan från årets Olympia så gick jag in på W.H Smith i York och de hade ungefär lika många hästtidningar som på Daglivs hemmavid. I princip bara H&H och Your Horse. Man skulle ju kunna tro att det skulle finnas många fler, men icke... Rätt många tidningar om hundar och katter (och antalet bröllopsmagazine ska vi inte tala om...) men inga hästar...
 
Det finns ett par till nationella och har för mig att det även finns en del regionala tidningar. Men visst hade man väl kunnat tänka sig att det skulle finnas fler, särskilt mer nischade tidningar. Men överlag har butiker sällan ett stort utbud av olika tidningar inom ett och samma ämne, förutom typ damtidningar som det verkar finnas en aldrig sinande efterfrågan för, utan brukar välja ut de som säljer bäst.
 
Eftersom vi har en del Bukefalister i UK så måste jag ställa en fråga jag funderat över: Hur kommer det sig att det inte verkar finnas så många tidningar om hästar. Storbritannien är ju en hästnation av rang men utbudet av tidningar är ju inte alls så stort (om vi bortser från galopp).

Inför hemredan från årets Olympia så gick jag in på W.H Smith i York och de hade ungefär lika många hästtidningar som på Daglivs hemmavid. I princip bara H&H och Your Horse. Man skulle ju kunna tro att det skulle finnas många fler, men icke... Rätt många tidningar om hundar och katter (och antalet bröllopsmagazine ska vi inte tala om...) men inga hästar...
Det beror på vilken WHSmith du är inne på. Jag handlade både Horse&Hound, Horse, Horse and Rider, Your Horse på WHS Paddington.
 
Racing Post om galoppsport ges ut varje dag. Gallop Magazine med mer reportage etc.

Kanske inte vad som avses med "hästtidningar" men häst är ju definitivt den viktigaste komponenten.
 
Finns massor!
Your horse, Horse and rider, Horse, Pony magazine, Horse and country, Horse and hound, Racing post och sakert nagon mer jag inte kommer ihag.

Samt manga lokala glossy mags med, brukar ges ut gratis pa ridsport affarer.
BHS har ett magazine for sina medlemmar med.
 
Och BD (British dressage), BE (British Eventing), BS (British Showjumping) har också tidningar för sina medlemmar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp