Bukefalos 28 år!

Hästtransporter med kombiramp (många, långa frågor!!)

Tack för förklaringarna.

Bojs lasthöjd:
I Bojs broschyr står det att insteget är 30-35 cm på Classic och jag får Bravo till att vara ca 10 cm högre. Blir det för högt då? Någon som har erfarenhet av Bravo med kombiläm? Min häst är bara ca 155 cm hög, förvuxen ridponny.

Cheval:
Kul att höra att du är så nöjd med släpet, Cia96. Särskilt med tanke på att det skulle bli 10000-15000:- billigare med ett sådant än ett Boj Bravo för mig och ändå få ungefär samma utrustning. Tål att tänkas på. Sedan är frågan om det kommer att vara lätt att sälja Cheval om ett antal år? Och om den håller att slitas på? Man kanske förlorar pengarna på andrahandsvärdet istället? Bojs släp verkar inte vara problem att bli av med till hyfsat pris om de är i gott skick.
 
Skulle vara intressant att höra åsikter från alla som har erfarenhet av Cheval. Själv funderar jag på glasfibersläpet Chaval Liberté 2005. Någon som har sett det i vekligheten? I såfall, hur rymligt är det framför vänstra hästen mellan bommen och sadelkammaren? Är detta likvärdigt/bättre/sämre än t ex Christ och Rausch?
 
Det är bra att du noga tänker igenom alla aspekter!!! Chevalen har ju inte varit här i så många år så det ör ju lite svårt att sia om andra handsvärdet..! Jag tänkte som såatt utgångspriset är såpass mycket lägre att även om det skulle förlora med i andra hand så har jag inte förlorat något ändå. Hängde du med där?? Jag har inte haft min så länge så jag kan inte hjälpadig med hur pass den håller. Har använt släpet väldigt flitigt dock och har ännu inte märkt någonting, men det är ju absolut ingen garanti!! hade samma funderingar som du innan jag köpte mitt släp. Hoppas du fattar ett beslut sedan som du blir nöjd med :rofl:
 
I Bojs broschyr står det att insteget är 30-35 cm på Classic och jag får Bravo till att vara ca 10 cm högre

40-45 cm insteg till Boj Bravo :confused: Kan det stämma?
Det är ju nästan en halvmeter, det låter lite väääl högt, eller? Kan nån som har en Bravo med kombidörrar bekräfta/dementera? :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Vilka märken är det som har riktig boggie? Ume, boj som tillval... Några andra? Vilka släp finns det som har några år på nacken...
2
Svar
20
· Visningar
7 708
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp