Häva hästköp, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prisavdrag var min tanke. Mycket för att jag inte vill ha ut hästen att vandra igen.

Hur kan jag få veta tidigare skadehistorik på andras försäkringar? Misstänker att man bytt en del.

Vad jag vet har den inte skadat sig hos de jag frågat. Även om man kanske skall ta det med en nypa salt. Dock finns det ju bara en som i dags läge vinner på att mörka det
Alltså jag menade inte hästen utan jag menade människors försäkring. Om de fått utnyttja sina försäkringar på grund av hästen, och är villiga att delge sina berättelser så kan det kanske hjälpa till att driva igenom ett prisavdrag utan att man drar in domstol i det hela... så tänkte jag.
 
Senast ändrad:
Nu vet vi en till sak som spelar lite roll för sakämnet, nämligen prisbilden: det är varken ett halvblod eller en PRE.
Har varken svarat bu eller bä på den frågan. Jag tyckte det var ganska löjligt med gissningslekar för att få ur mig saker kring en häst jag hela tiden vidhållit att jag inte pratar om.
 
Jobbar jag inom hästsektorn? På Buke får man veta mycket. Själv tänkte jag gå till mitt vanliga jobb och ha hästarna som en hobby.

Jag har pratat med min jurist idag i övrigt. Och tagit de delarna där.
Nu läste du mitt inlägg som fan läser biblen. Jag har aldrig påstått att du jobbar inom hästsektorn, jag skrev om inte när, däremot att det (eller dina kunskaper oavsett vilka ) är relevanta om du drar din reklamation till rätten.
 
Projekthäst kan mycket väl vara en säljares försök att få problemhästen att låta lite bättre än vad den är. Så jag hade tolkat det som, i praktiken, samma sak. Även om jag i teorin håller med dig i dina definitioner.
Ja, och man kan ju även fundera två gånger när det står känslig och kräver rutinerad ryttare.
 
Gör man? Det har jag aldrig gjort!
Jag har dessutom, lyckats sälja hästar som inte ens är försäkrade, eftersom jag har valt bort djurförsäkringar sedan närmare 15 år.

Det finns många sätt att köpa och sälja hästar. Inget av sätten är det enda rätta!
Men det jag skrev motsäger väl inte att man kan sälja o köpa på olika sätt??, men en del av sätten är slarv , spelar ju mindre roll om man inte har reklameratänket i huvudet, men om,då gäller det att vara noga och jo noga innebär ex att häva sekretess, om det finns något att häva det är ju inte säkert men om man ber om det skriftligt och säljaren svarar att det inget finns och det sedan framkommer vid ett dolt fel att det funnits så måste du ju förstå att det är mkt vunnit för den som tänkt reklamera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
2 966
Senast: Lobelia
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 478
Senast: Linda_A
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 000
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp