Haflingertråden - del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden - del III

Vilket busfrö han är Wincent!:D

och vilken vacker dam Ulva var, du kanske har skrivit det innan, men vem var hon efter är det winc mamma?:confused::)

Ja hon är en snygging! Hannes tyckte däremot inte så mycket om henne tyvärr. Men sen har hon ju adrig ridits i någon form heller ,men hon skulle nog bli oerhört maffig om hon gjorde.

Hon föddes samma år som Wincent. Pappan är samma som Wincents; Liz. Wildkogel.

Mamman är Unna som i sin tur är dotter till Ulli (Wincents mamma).
Unna e: Abbas (som Eldfuxen kanske kan mer om. Vet i alla fall att både han och Ulli är efter Liz. Afghan).

LP Nej Ulva är som sagt född i Danmark i '96 och hennes mamma är också född i Danmark, Ulli däremot (mormor) var en av avkommorna efter de ston som åkte till Fohlenhof i slutet på '70 och betäcktes med Liz. Afghan. Den historian vet jag att Eldfuxen kan bättre. Hon har berättat den innan minns jag.
 
Sv: Haflingertråden - del III

Grattis Utte!!!!:banana::banana:

Jag har ju inga sånnadär fina smileys men jag hoppas i alla fall att du får en helt underbar dag!!!
 
Sv: Haflingertråden - del III

Så härlig bild och är den vackra Ulva Gunnars haflinger?

OCH ALLA SOM HAR MOLNFRITT I NATT OCH ÄR KVÄLLSPIGGA

TITTA PÅ STJÄRNFALLEN ::: BÄST EFTER MIDNATT
:cool:

Hoppas speciellt att Utte tittar:idea: I morgon skall jag tala om varför


Ja Ulva är Gunnars. Sista haflingern han har kvar, men han rider inte henne själv längre. Det är för långt upp och hon kan tydligen vara lite lättskrämd i bland, så det är säkrast att ha honom på islänningen, där han klarar av att komma upp själv. Balansen är ju inte så bra längre och Ulva har ett rätt så stort steg. Den sista haflingern han red var Ulvas mamma. Fast hans favorit var Ulli:love: (och även min tills jag fick Wincent:p)

Damerna som står på var sin sida av Gunnar hjälper honom med hästarna och rider mest på Ulva. Kirsten (hon som står med Ulva) har varit med i många år och red bl.a. Abbas och Unna mycket.

Den andra Liselotte började där lite grann ett par år innan jag slutade där, men rider nog rätt så mycket nu.

Ulva är verkligen en härlig häst och hade kunnat bli riktigt bra tror jag med rätt träning, men jag kom på något sätt bättre överens med Wincent när jag var där och det var väl på något sätt tur, för om jag skulle ha förhoppningar om att få Ulva, hade jag nog fått vänta tills Gunnar inte fanns i livet längre och även utstått konkurrensen med Kirsten, som hade Ulvas mamma som sin favorit:grin:

Här är lite fler bilder på henne, sen ska jag sluta tjata om skönheten...

http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43600&ipc=143145

Förresten va komiskt med stjärnfallen... Hade ingen aning om det och ändå drömde jag i natt att jag såg 2 jätte fina stjärnfall:idea:

Linea Pea såg att jag glömde svara dig. Ja det är stallet som syns bakom!
 
Sv: Haflingertråden - del III

Men tack allihop för gratulationerna :) :)! Vad glad jag blir!

Ikväll ska det firas med sushi och sachertårta. Mina absoluta favoriter!

Dailan Kifki och Eldfuxen: Satt ni uppe och väntade på att klockan skulle bli tolv :D ;)?
 
Sv: Haflingertråden - del III

:banana: GRATTIS UTTE!:banana:

Bra dag du fyller på-för 20 år sedan föddes min älsta son så jag ska tänka på dig när jag moffar i mig tårta sen!
KRAM L
 
Sv: Haflingertråden - del III

Dailan Kifki och Eldfuxen: Satt ni uppe och väntade på att klockan skulle bli tolv :D ;)?

Det var precis vad vi gjorde det! :D Vi ville vara FÖRST! :D

Iser: Välkommen tillbaka till tråden! Och vilken SÖT "farbror" Gunnar är! (Inget större fel på hästarna heller för den delen ... ;) )

Arna: Låter trevligt med tårtätande. Det är lite kul med "delade" födelsedagar. Själv fyller jag år samma dag som Knappekullas Waquero, minsann! :banana: (och DÄR räddade jag mitt inlägg från att bli helt Off Topic! :p )
 
Sv: Haflingertråden - del III

Men tack allihop för gratulationerna :) :)! Vad glad jag blir!

Ikväll ska det firas med sushi och sachertårta. Mina absoluta favoriter!

:bump:GRATTIS UTTE !
och oj vilken smarrig födelsedagsmiddag
:bump:

Absolut mina favoriter också, det vattnas i munnen!:D
 
Sv: Haflingertråden - del III

*kl*

Oj, nu blir det en hel hög med inlägg på rad från mig :D.

Det låter som att de flesta har en händelserik höst och att många tänker satsa hårt, det är härligt.

Lycka till alla :bump:
 
Sv: Haflingertråden - del III

tack!

Säljaren har pratat med Svenska Hästavelsförbundet men jag får nog ta och ringa dem jag också.

Vad behövs för att han ska få tävla i Haflingertävlingar mm i Sverige? Blir så snurrig av allt...:p

Nu såg jag att det inte blev någon haflinger för dig...vad synd...men som en liten notis i alla fall ifall det blir någon annan flinga framöver så kan jag meddela detta:

Om hästen inte har på papper att den är en haflinger så kan man få den "godkänd" för tävlan. Man behöver då få en bedömning av två erkänt kunniga haflingermänniskor att det är just en haflinger man äger.
Detta gäller inom HRKK i alla fall...om jag förstod det hela rätt när jag frågade om min kille.
 
Sv: Haflingertråden - del III

För den här haflingerägaren (som förresten skulle behöva jobba deltid för att hinna med den här tråden :rofl:) så blir det fortsatt träning. Janne börjar bli i så rejäl form nu så att det är dags att träna på allvar och vi är några i stallet som kommer att jobba seriöst i höst, med att bygga trailbanor, rida mönster och bedöma varandra för att hålla träningspeppen från sommarens träningar uppe :banana:

Jag och ett par andra haflingerbitna från stallet tänker ta oss till Gislaved också :love:

*håller tummarna för skadade pållar och grattar till dräktigheter och framgångar på olika tävlingsbanor*

Det låter verkligen jättekul...härligt att ni är flera som håller på också...då får man lite inspiration också jue.
Tänk bara på att inte träna för mycket på mönster så de fastnar hos hästarna bara....de kan lätt tänka före då på tävlingsbanan och fuska...alltså göra momenten innan det är tänkt.

Men lycka till i alla fall och jag ser fram emot mååååånga bilder på er ;)
 
Sv: Haflingertråden - del III

Ett stort GRATTIS på födelsedagen Utte :bump::bump:

Tack för din berättelse och dina härliga bilder...sååååå underbara.
Åsnorna såg helt underbara ut :love:...fast flingorna var inte så tokiga dom heller ;).

Det låter som om du har hittat en linje som faller dig i smaken...men du missade ju den allra snyggaste hingsten på Pony Park...han var ju inte där så då är det ju inte konstigt.....vem pratar jag om? JO, supersnyggingen liz.Weltwind :love::love:

Jag ska definitivt åka dit och se den här killen live så småningom.

Hur som helst....supertrevlig att du delade med dig av din resa :bow:
 
Sv: Haflingertråden - del III

Hahaha.......det låter som om han har en härlig personlighet...känner igen de där hyssen :D
 
Sv: Haflingertråden - del III

Själklart :D

Däremot var inte himlen (själv)klar så vi fick inte se några stjärnor falla:devil:

Det var precis vad vi gjorde det! :D Vi ville vara FÖRST! :D

Ni är ju för goa :love:!



Arna, Lineá pea och Lakrits, Tack!!

Fylla 20 år, ja det var ju några år sedan. Jag fyller ju 25 nu :angel:. Hälsa grattis till sonen Arna!

Lakrits visst var det lite synd att Weltwind var ute på vift. Ytterligare en anledning att åka tillbaka!

Avslutar med en dagsfärsk bild på Romeo

DSC02598.jpg


Fick den av yngste sonen i födelsedagspresent :love:. Om ni undrar vad det grå är så ser ni väl att det är manen!
 
Sv: Haflingertråden - del III

Ah..........men gud så söt teckning :love:. Hihihi....så gulligt.

Ja, liz.Weltwind är min stora kärlek bland hingstarna och en dag ska jag se han "live", det har jag bestämt.
Jag hoppas han en dag ska bli pappa till min/mina bebisar också men när den dagen kommer återstår att se.
 
Sv: Haflingertråden - del III

Det låter verkligen jättekul...härligt att ni är flera som håller på också...då får man lite inspiration också jue.
Tänk bara på att inte träna för mycket på mönster så de fastnar hos hästarna bara....de kan lätt tänka före då på tävlingsbanan och fuska...alltså göra momenten innan det är tänkt.

Men lycka till i alla fall och jag ser fram emot mååååånga bilder på er ;)

Haha, ja, det går verkligen inte att träna samma mönster med Janne, han lär sig på nolltid (smarta hästskrälle). Vi tänker utgå från mönstren i regelboken och förändra dom, poängen är - för oss - att jobba med att rida med flera moment i följd, inte just att lära oss de mönster som man sen tävlar i. Dom springer jag/går/ memorerar utan häst (en kvarleva från när jag tävlade i dressyr) just för att hästen inte ska lära sig mönstret eller tröttna på det :D

Grattis i efterskott Utte och alla ni andra som fyllt år det sista! Hoppas sushin och tårtan smakade bra :banana:

Tack till Iser, GT, Heddan, Cämz och Utte (igen) för alla fina bilder som postats här det senaste :love:
 
Sv: Haflingertråden - del III

Smiter in lite snabbt från jobbet...:angel:

Grattis i efterskott Utte!!!!:bump::banana::bump:

Nu måste väl snart alla här inne fyllt åt känns det som!:D

LinneaPea

Vet du eller någon annan här inne för den delen, vilken flygplats som är närmast till Ebbs efter Munchen?
Tror inte jag kan låta bli att ta en tur ner iår med!:)
 
Sv: Haflingertråden - del III

Jamen då förstår jag ju varför jag tyckte hon var så lik Tinka!:D

Näpp dags att återgå till dagsverket, innan chefen blir sur!:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
411
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
4 693
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
5 946
Senast: Trott
·
Hundhälsa Står i valet och kvalet att gå över till fryst färskfoder. Detta innebär ju lite utmaningar vid resor eller pensionatvisstelser. Tyvärr...
2
Svar
23
· Visningar
1 314
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp