Q

Queen

Om man har en häst som går ute året om, vad gör man med skiten i hagen :D
Tynar den bort av sig själv eller måste man ta bort den :crazy:
Vad finns det för regler på en hage där hästen går året om :confused:
Om det ska finnas något skydd för vind o.s.v. :bump:

Vindskydd skall enligt lag finnas under tiden på året då det ej råder grästillväxt, och du kan säkert hitta mera info på www.jordbruksverket.se

Har för mig att det även är lag på att hästarna skall ha tillgång på vatten, vilket är något att lösa inför vintern. Oavsett om det är lag eller inte, för den delen...

Angående parasiter finns flera åtgärder; byte av hagar så att de får vila, växelbete, mockning av hagen etc. Mer kan du läsa på http://www.sva.se/dokument/stdmall.html?id=560

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver skaffa en övervakningskamera till min gård. Behöver tips på en som går på Wifi, som är batteridriven och klarar av att sitta...
Svar
14
· Visningar
693
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 828
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns... 2
Svar
26
· Visningar
2 388
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 942
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka