Haglunds täcken

Pancakes

Trådstartare
Någon som haft täcke från Haglunds på senare år? Hur är de i passform, kvalitet och prisvärdhet nuförtiden?
 
Jag köpte ett Haglund med regnrygg och nät på sidorna, ett sommartäcke.

Det är jättestort i bogen🤔 och ganska kort. På gränsen till för kort till mitt halvblod, hon har 145 i alla andra täcken. Men då är de här ändå för stort i bogen, ligger inte bra.
 
Någon som haft täcke från Haglunds på senare år? Hur är de i passform, kvalitet och prisvärdhet nuförtiden?

Mitt satt bra så länge hästen stod still, så fort hon rörde på sig kasade det åt alla håll och kanter och hängde på trekvart. Det såldes fort..
 
På min som är svår att hitta täcken till så är Haglund är ett av märkena som passar.
Detta till en häst som behöver mycket plats runt bog och bringa utan att åka ner och trycka på manken.
 
Jag köpte ett vintertäcke till min höga, smala tvååring från Haglunds förra året. Det sitter SUPER! Har aldrig haft ett täcke som sitter så bra på mina ädla halvblod:up:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
966
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
821
Senast: MiniLi
·
Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
349
Utrustning Nån som testat? Hur är de och storlek och passform jämfört med Horseware?
Svar
2
· Visningar
633
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp