Hålla spindlar, och annat, ute.

Pancakes

Trådstartare
Lägenheten är så varm att jag mår illa. Varje gång jag haft fönstret öppet hittar jag en ny spindel på morgonen. Det funkar liksom inte, jag är helt hysteriskt rädd att jag inte kan kontrollera det särskilt bra.

Ibland vågar jag dammsuga upp dem, ibland får någon komma och lösa problemet. Läste nånstans att spindlar ska sky citron så det har jag köpt och tänkte dra runt fönsterkarmarna i desperat försök att få sova svalt. MEN, så kom jag på, lockar jag fram andra odjur med citron? Typ bananflugorna som verkar älska hyreshusets soptunna som står nere på gården?
 
Lägenheten är så varm att jag mår illa. Varje gång jag haft fönstret öppet hittar jag en ny spindel på morgonen. Det funkar liksom inte, jag är helt hysteriskt rädd att jag inte kan kontrollera det särskilt bra.

Ibland vågar jag dammsuga upp dem, ibland får någon komma och lösa problemet. Läste nånstans att spindlar ska sky citron så det har jag köpt och tänkte dra runt fönsterkarmarna i desperat försök att få sova svalt. MEN, så kom jag på, lockar jag fram andra odjur med citron? Typ bananflugorna som verkar älska hyreshusets soptunna som står nere på gården?
Är det inte citron i fy-kristaller?
 
Jag förstår inte hur man klarar sig utan myggnät. Jag blir galen på alla insekter som kommer in bara det varit minsta glipa i nätet. :o

Det är väldigt lätt att, som @Linda8142 , sa att köpa ett nät och tejpa upp. :)
 
Nät att tejpa upp, köper en det typ på billig bygghandel? Tanken har inte ens slagit mig att det finns en variant som en inte "bygger" ram med :banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp