Hållare i metall

Avalon

Trådstartare
I min lösdrift finns det ett ställe jag håller avskillt med hjälp av ett par slaner/bommar som är fyrkantiga/rektangulära.
I alla år har jag hållt dem uppe med hjälp av balband men är nu trött på att behöva knyta om det och dessutom böja mig under varje gång jag ska fram och tillbaka.
Så tanken är nu att sätta nån form av hållare som man kan lägga dessa slaner/bommar i så att man kan lyfta dem och ställa dem åt sidan när man behöver detta.
Men jag hittar inga lämpliga hållare som då gärna ska vara i en U-form, gärna
i metall så att bommarna/slanerna ligger där de ligger och inte rubbas typ.

Om ni tänker er som dom gjorde förr när man la en bom framför portarna så att inga obehöriga skulle ta sig in:idea:

så om nån kanske hade haft någon form av lösning, hållare eller hemmabygge så mottages det varmt :)
 
Sv: Hållare i metall

Ska själva bygeln vara fäst i väggen?

Kan gissa att det finns att köpa på större järnvaruhandlar, annars kan det inte ta många minuter för närmsta smed.
 
Sv: Hållare i metall

Annars kan du åka till byggvaruhuset och köpa stolpskor i lämplig storlek.
Sådana har vi utanför uteboxarna (ifall någon häst skulle massakrera dörren så behövs en bom på utsidan :p )
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ja, man kan ju inte lyckas varje gång... Nu har det ju faktiskt gått så himla bra och varit så roligt ett tag, så det är väl självklart...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Från ridlycka till hopplycka till otillräcklighetskänslor... Tja, nån gång måste ju vågen vända, eller hur?... Kvällens första lektion...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 189
Senast: EmmaW
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 151
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp