Hållbarhet på Diarsanyl

Philosophia

Trådstartare
Jag har en öppnad "tub" med Diarsanyl i kylskåpet. Det står att bästföredatum är november 2008. Gäller det bara oöppnad förpackning eller håller sig en öppnad förpackning så länge.
 
Sv: Hållbarhet på Diarsanyl

Puttar upp en tråd från förra året då den har blivit aktuell igen. Min hund går runt och fiser som en tok och hon är uppenbarligen mycket besvärad av det den lilla kraken. Lite lös i magen är hon också. Hon verkar dock inte ha ont i magen.

Den gamla tuben med Diarsanyl är kvar i kylskåpet. Bäst före-datumet gick ut för nästan ett år sedan, men går den att använda? Jag har influensan så jag bör inte gå ut, men i värsta fall får jag kränga på mig ett munskydd eller något och åka till ett kvällsöppet apotek för att köpa ny Diarsanyl.
 
Sv: Hållbarhet på Diarsanyl

Tyvärr verkade de inte ha det. Jag undrar om det är något som vi har ätit för jag känner mig också orolig i magen och nyss kom sambon in i det rum jag sitter och beklagade sig över att han var dålig i magen. :confused:

Hunden har rätt känslig mage så jag skulle gärna ge något som stabiliserade tarmfloran.
 
Sv: Hållbarhet på Diarsanyl

Kan jag ge några skedar Verum hälsoyoghurt med smak av blåbär och vanilj istället? Den inköptes för att lugna min mage. Kan de göra skada eller nytta?

Alltså, det pruttas något överjävligt här hemma.
 
Sv: Hållbarhet på Diarsanyl

Har du morötter hemma som du kan göra puré av?
Det dämpar orolig mage väldigt bra.

Sedan Fjants fullständiga magras för någon månad sedan har jag numera en - två burkar barnmorutspuré i skafferiet. Mest för jag är lat och inte orka göra puré på egen hand.

Har gett filmjölk av neutral karaktär också ett par gånger så det fungerar säkert trots smaksättning
 
Sv: Hållbarhet på Diarsanyl

Tack för tipset! Morotspuré har jag brukat ge när hon har varit magsjuk så tror jag ska göra lite puré.

Annars har fisandet markant avtagit nu. Men hon var fortfarande inte tiptop i magen i morse.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har flera mediciner som är ljuskänsliga och någon som är fuktkänslig. Jag har dem i sina originalförpackningar och resten i dosett...
Svar
2
· Visningar
237
Senast: Lyan
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 972
Senast: Enya
·
Mat Hur länge håller en burk öppnad Keso i kylskåpet? Är inte en van Keso-ätare själv, så har ingen aning och det står inget om hållbarhet...
Svar
9
· Visningar
4 614
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp