Hållbarhet sojadryck

lizzie

Trådstartare
Jag har precis börjat använda mig av sojadryck. På paketet står ju hållbarheten för oöppnat paket. Men hur länge håller sig ett öppnat paket sojadryck??

/Lizzie

Sv: Hållbarhet sojadryck

Vi har haft/har rismjölk och havremjölk till några barn på jobbet. Skulle inte ha ett sådant paket öppet i kylen längre än 4-5 dagar. Antar att det kan vara ungefär samma för sojadryck också!

OK. Härsknar det annars som typ mjölk. Eller vad händer? Det borde väl lukta och smaka illa om det är dåligt...

Jag har en liter sojadryck som jag öppnade (skruvkork) för 2 veckor sedan. Skruvat på korken, men vet inte om det hjälper.

/Lizzie

OK. Härsknar det annars som typ mjölk. Eller vad händer? Det borde väl lukta och smaka illa om det är dåligt...

Det är inte lika uppenbart på lukt/smak som vanlig mjölk, däremot så blir det klumpigt på samma sätt. Har även varit med om att ett paket blev som yoghurt i konsistensen, men det hade fortfarande ingen jättedålig lukt.

+ svar till flera.

Jag hällde ut sojan i måndag. Förpackningen hade skruvkork så förpackningen stod inte helt öppnad. Men jag tog det säkra före det osäkra. Sojadrycken luktade inge konstigt, det var inte heller annorlunda i konsistensen.

/Lizzie

Håller sig definitivt ett par veckor i kylskåp efter att man öppnat det. Tycker både soja- och havremjölk håller hur länge som helst.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min gamla mamma har på ålderns höst blivit förtjust i champagne men klarar inte att öppna flaskan pga artros och brist på styrka. Finns...
Svar
3
· Visningar
284
Senast: Flixon
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ han som skriver golits inlägg, som förutom när det råkar vara hästar, handboll eller till äventyrs mer sällsynta rugby och judo har det...
Svar
3
· Visningar
476
Senast: tanten
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 203
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka