Håller på att bli galen just nu

T

Toktjejen

Jag har precis flyttat till ett nytt stall där de är mer lugn o ro och mycket fina rid/körvägar samt inget bråk o tjafs om allt.

Men nu har min kropp börjat att säga ifrån och ja känner att kroppen har inga krafter kvar pgr av att ja nyligen fick veta att ja har en kraftig B12 brist och har även problem med Blodtrycksfall etc.

Känner att häst är inget kul just nu pgr av att jag blev så utmobbad från de andra stallet för att ja råkade ha ett vbl. Och jag vill hemskt gärna ha häst igen och häst är min terapi och det är de som gör mig att må så bra och blir både piggare och gladare. Plus att jag även lider av Depression och massa annat.

Hur skulle ni göra ?? :cry: :confused:

Jag får betala 500:- i kallhyra för själva boxen tills jag hittar en häst och det tycker jag är jätte gulligt av dom. Men jag kanske inte hittar något förens te våren kanske o då står dom där med en tom box som inte används för tillfället och dom har sagt att jag behöver inte stressa med att hitta en ny häst.

Jag känner mig så förvirrad just nu och lessen inombords över att ja fick ta bort mitt vbl här nyligen. Och jag vill ju komma i gång och göra något.

Åååå jag känner mig så förvirrad och nere över hur ja ska göra....
 
Sv: Håller på att bli galen just nu

Det där är så himla individuellt, det är jättesvårt för en utomstående att säga att så och så ska du göra så blir allt bra. Jag kan bara utgå ifrån hur jag fungerar. Jag lider själv av depressioner till och från sedan yngre tonåren, och panikångestattacker, ångest och tvångstankar sedan väldigt unga barnaben. Just nu är jag långtidssjukskriven men har haft allt annat än en lugn sjukskrivning tyvärr... Så jag vet hur det kan kännas. För mig så har hästarna alltid varit det som hjälpt mig att hålla mig någorlunda flytande. Utan dem vet jag, av erfarenhet, att jag sjunker som en sten på en gång när jag blir dålig. Med en häst i mitt liv så håller jag ut och kämpar tills jag blir blå och kroppen lägger av istället. Det är inte alltid så lätt, vissa dagar vill man inte och personligen så har den senaste veckan varit jättetuff för mig med mycket ångest i stallet... men överlag så hjälper det så otroligt mycket. Till och med mina föräldrar, som är sådär realistiska och lite stränga vad gäller hur dåligt man får må, inser hur viktig hästen är för mig och säger att vad jag än gör, så får jag inte sälja hästen... Då vet de hur det går. Jag med.

Varför inte börja titta lite på hästar igen? Du måste ju faktiskt inte köpa bara för att du försöker hitta rätt, kanske hittar du inte rätt förrän i vår men du har i alla fall hållit hoppet vid liv litegrann. När man tittar på häst så tycker jag dessutom att man blir sådär pepp, man börjar fantisera och till slut så kan man inte sluta tänka på hur skönt det vore att ha egen häst igen. Man glömmer att man egentligen inte orkar åka ut till stallet varje dag. För nej, det orkar man inte när man är deppig... men man gör det ändå! Man tar sig i kragen och ger sig iväg och det är otroligt nyttigt. Att tvingas gå upp och ut genom dörren även när man mår som sämst.

Och vad gäller kallhyran och din stallägare, så skulle jag försöka skjuta undan allt dåligt samvete och betala mina 500 kr och inte tänka så mycket. Säger han/hon att det är okej, så är det nog okej och om inte annat så får du utgå från att det är okej. Fundera inte på sånt som är oviktigt, det har du inte energi till. Du får försöka ta folk på orden istället.

*styrkekram*
 
Sv: Håller på att bli galen just nu

Jättetrist att du fick ta bort din häst och att det var så dåligt i det gammla stallet. Det är ju så härligt när man "hittat hem" till ett bra stall vilket du nu verkar ha gjort. Var rädd om den stallplatsen för det verkar ju som du trots allt både vill och behöver ha hästarna i ditt liv.

Kan du inte kolla om det finns någon som kan tänka sig låta dig hjälpa till lite med en häst i ditt nya stall så du kommer in i gänget? Under tiden fortsätter du leta ny häst.

Hoppas att alla bitarna snart fallar på plats för dig


Mvh Voff
 
Sv: Håller på att bli galen just nu

Försök att tänka på alla glada stunder du hade med den andra hästen, minns glädjen han gav dig, och försök att hitta motivationen att hitta en ny häst så snabbt som möjligt genom det.
 
Sv: Håller på att bli galen just nu

Ja prata med stalle igår o hon lyssnade verkligen o brydde sig. Hon sa att du behöver inte stressa utan låt det ta den tid du behöver. Ååå de kändes jätte skönt när hon sa det. :D

Sen är jag jätte sugen på att ta upp min körning igen och skaffa typ nått kallblod att köra vagn o släde med. För vi har så mkt sommargäster här nere på kusten o vet flera de skulle va jätte kul att få åka just häst o vagn samt släde på vintern.... :p
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 005
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 641
Senast: Lhas
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp