Halt efter skoning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Belle Bus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 251
B

Belle Bus

I torsdags var hovslagaren ute. Skodde två hästar (varav en är min) och verkade en 2åring. Imorse var min häst halt, och de andra två ömmade ordentligt.
Jag har inte varit med om detta innan, vad gör man?

Jag antar att det är för att de har verkats för hårt. Känns inte som ett långskott direkt. Får ont i magen av att bebis har ont. :crazy:

Och vad ska jag göra med hovslagaren, kan alla göra misstag eller ska jag byta rakt av?

*svärordsvärordsvärord*

Sv: Halt efter skoning

Är detta första gången du anlitat denna hovslagare? Har du pratat med hovslagaren angående att din häst är halt?

Jag tycker du ska ta kontakt med hovslagaren. Om han är anledningen till att pållarna ömar och är halta så tycker jag han ska stå för det, betala lite ersättning. Frågar även som snowball, Var det första gången ni anlitade denna hovslagare? om inte, hur har det gått andra gånger?

Har försökt få tag på honom hela helgen. Mobilen är avstängd och sms svarar han inte på.
Har haft denna hovis i lite mer än ett år nu och har aldrig haft problem innan.

Förhoppningsvis går det att få tag på honom i morgon.
Hästapållen ömmade "bara" idag så det går på rätt håll åtminstone.
Blir bara så fundersam när han har misslyckats med alla tre skoningarna den dagen.

Ja, om han har varit bra förut och sedan misslyckas med tre hästar på en gång blir man ju misstänksam. Men det bästa är att fråga honom. Är det ingen i stallet som kan kolla på hovarna och se något synligt fel?

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 228
Senast: TinyWiny
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 113
Senast: Mint
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan... 2
Svar
21
· Visningar
3 001
Senast: Missemus
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 070
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka