Halt fjording!

M

montgomery

Lilla Trulsa har ont i benet! Om hon travar på böjt spår i höger varv så är hon halt, om hon travar på rakt spår är hon mindre halt! likaså om hon travar i vänster varv. Det var lite svårt att se eftersom hon blev spänd när jag skulle titta men min syster satt på och hon kände det.

Frågan är vad kan de vara? Hon har varit halt lite till och från sista året med några månaders mellanrum för att sen vara bra och sen plötsligt bli halt igen. Hon har under flera års rid varit så OTROLIGT fet att folk ofta trott att hon varit högdräktig. De två senaste åren har hon dock varit i normalhull. Sist hon var halt var ett bra tag sen och vi har satt i gång henne försiktigt.

I lördags körde vi henne och det var då något hårdare än hon brukar gå men jag har svårt att tro att hon blev överansträngd. Hon har överben på insidan av båda frambenen precis under knät.

HJÄLP MIG!!!!! :crazy:
 
Med tanke på att DU vet att det inte är hennes egna häst så vet du oxå att ägarna knappast är dom som gärna tar ut en veterinär
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag har en häst som är halt fram och bara på böjt spår och på mjukt underlag. Jag importerade honom i december och eftersom...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
26 207
Senast: Sirap
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 810
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 414
Senast: bellala
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp