P
Pretty_Fly
visste inte var jag skulle lägga denna tråden men provar här.........
jag har en häst som jag för x antal månader sen satte igång efter vilande hit och dit, vi hann komma till trav och höll på med det ett tag tills jag en dag skulle longera henne, då var hon ganska så halt i vä. varv..... jag la ju av direkt så klart och har låtit henne vila nu ett tag igen
har åter börjat skritta igång, och det känns bra i skritten. hamnade i läget häromdagen igen att jag longerade och hästen haltar. men nu har jag fortsatt och skritta för jag tänker lite att det kanske är för att hon stått så mycket och liksom behöver "lírkas" upp eller så........ så vi kör mycket mjukgörande
idag slängde jag upp ungen bara för o se hur det går i trav under ryttare, men hon försöker slå sig fri med huvudet och börjar skutta för att komma undan (gick något bättre när hon längde tyglarna lite).
Nu till min fråga: Vad hade ni gjort? Åkt till klinik? Tagit ut någon fysioterapeut (hur fan stavas det?)? Hon har ju vilat så mer vila lär ju knappast ge resultat................
jag har en häst som jag för x antal månader sen satte igång efter vilande hit och dit, vi hann komma till trav och höll på med det ett tag tills jag en dag skulle longera henne, då var hon ganska så halt i vä. varv..... jag la ju av direkt så klart och har låtit henne vila nu ett tag igen
Nu till min fråga: Vad hade ni gjort? Åkt till klinik? Tagit ut någon fysioterapeut (hur fan stavas det?)? Hon har ju vilat så mer vila lär ju knappast ge resultat................