Ponnyfantast

Trådstartare
Min pålle var halt idag, upptäckte det när jag började jogga honom(visade inget i skritten) var då ordentligt halt:cry:
Han är inte varm i varken ben eller hov eller svullen...Sprang med han för stallförmannen men hon visste inte heller vad det var och tyckte vi ska vänta till måndag och se om han är bättre.
Någon som har någon ide om vad det kan vara?:cry:

Sv: Halt

Kan vara mycket, kanske en hovböld? Om du har en visitertång kan man själv prova att se om hästen ömmar mera på något speciellt ställe. Om hästen är mycket halt, och det har kommit plötsligt, så verkar det mera troligt.
Eller så har hästen sträckt sig i någon muskel, försök känna igenom högre upp om hästen är svullen eller öm någonstans.
Men det kan vara mycket annat med... Hoppas den är bättre på måndag!

Hoppas på en hovböld han ska till hovis på måndag så då får vi se..annars e det vetrinären som gäller. Konstiga är att han inte är svullen/varm någonstans inte högre upp heller

Hästar kan ha t ex kotledsinflammation utan någon värme eller svullnad, så tyvärr kan det vara sånt också. Men håller tummarna för något enkelt!

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 145
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 217
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka