Halti/grimma i hållbart material?

Snobben

Trådstartare
Har använt dom i tunt material, men går sönder direkt, han får in en del i munnen och tuggar sönder den!:(
(använder halti/grimma ibland som på träning, då hunden är extremt stark och jag har besvär i kroppen, har inte styrkan)

Sv: Halti/grimma i hållbart material?

Det är nog samma material i alla, troligtvis bredare remmar ju större storlek. Frågan är om du använder rätt storlek, eller om den kanske skulle vara lite mindre så att han inte får in den i munnen. Det enda du skulle kunna göra är att förstärka den del som han lyckas få in i munnen så att den blir tjockare. T ex sy på någon annan typ av rem i liknande material. Byt sen bara ut den rem han ev tuggar sönder, fråga i tygaffären eller läderaffären om de har liknande material i metervara. Du skulle även kunna använda uttjänta vävda nylonkoppel.

Sen kan du även använda en säkerhetslänk, så kommer hunden inte lös om han biter sönder den i alla fall. Gå in och kolla på www.hundliv.se så kan du se hur den ser ut och fungerar. Det är en länk mellan nosgrimman och halsbandet.

Sv: Halti/grimma i hållbart material?

Tack för tipset.
Köpte en ny grimma som nu IGEN blev söndertuggad, suck.
Tror inte han kan ha mindre storlek på längden, men säkert runt nosen.
Kan dock använda dom när dom gått sönder med, blir ju som en hästgrimma, men inte lika stark, men bättre ändå än halsband.
Kan ju komma loss om han vill, men funkar hyfsat iaf.
Skulle vara lite hållbarare material!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 365
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska... 2
Svar
36
· Visningar
3 813
Senast: alicegard
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 894
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka