Halvstryp koppel

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 557
C

Cronis

Vad kan ett sådant kosta?
Ungefär?

Det behöver inte vara i guld och oxhuds läder, utan funktionsdugligt. Det billigaste, men bra. Typ.

:bow:

Sv: Halvstryp koppel

Såg nått fult på dollarstore för 10 spänn...

Annars har jag tvåfärgade halvstryp i rosa/svart, nylon med kedja, de har kostat mellan 59:- och 89:- beroende på vart man köper dem, jag har hittat mina på hästaffärer, vanliga djuraffärer och mässbord. Det finns matchande koppel också,

Sv: Halvstryp koppel

jag är ganska så emot jättebilliga halsband/koppel.
Främst för att sådana halsband efter en tids användande blir slitna och till slut brister.
En bekant till mig som har en liten norfolk terrier hade ett billigt halvstryp på honom när dom var i stan och det brast när hunden skulle hoppa fram för att hälsa på en hund!

Men du gör som du vill, jag menar inte att man ska köpa dom dyraste i älgskinn för 300kr men iaf strax under hundralappen brukar jag ge för ett halsband, senast idag köpte jag ett halvstryp i läder (med såndär kedjelänk i mässing) och sydda sömmar där halsbandet fästs till kedjan.
Jag gillar inte heller när halsbanden är nitade, halsbandet min foderhund kom med var ett tunt läderhalvstryp, nitat där det fästs till kedjan, efter nån månad brast lädret vid niten utan anledning.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 008
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 652
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 927
Senast: Nota
·
Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 085
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?