Bukefalos 28 år!

Hamster med uppsvälldmage

Youweremyangel

Trådstartare
Har en Guld Hamster hanne på 2 år.
han har alltid varit ganska smal men nu har hans buk svullnat upp som en boll.
vad kan det bero på någon som vet ?

tacksam för svar!
 
Sv: Hamster med uppsvälldmage

Min första guldhamsters mage "svullnade" upp fort och hon fick som två vätskefyllda bulor.
I hennes fall trodde veterinären att det var hennes njurar som lagt av och orsakat ansamling av vätska i buken.
Den hamstern var 2½ år gammal.
Detta gick som sagt väldigt fort och hon blev slö, åt inget och sov mest, varpå hon såklart fick somna in.

Jag skulle helt klart konsulterat en veterinär.
 
Sv: Hamster med uppsvälldmage

Det finns en sjukdom hos hamstrar som heter Amyloidos. Det betyder att äggviteämnen som bildas i kroppen lagras upp i olika organ, framför allt lever och njurar. Organena kan sedan inte fungera normalt...de får lever/njursvikt, och tecken på denna sjukdom kan vara bla uppsvullen buk. Det är en ålderrelaterad sjukdom och ingen behandling finns.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Lyan
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
430
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
25
· Visningar
1 778
Senast: Tualma
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 285
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp