Hamstersak

Widerberg

Trådstartare
Köpte ny bur idag, eller ja begagnad. Iaf lite olika grejer följde med,
bla detta öh "klotet".
P1010006.jpg

Vad är det bra för? :confused:
 
Sv: Hamstersak

Springa runt när ägaren inte ids hålla koll utan hellre riskerar värmeslag och låter hamstern springa utan att kunna stanna ordentligt och inte kunna göra annat än springa.

(Om jag vore du skulle jag plocka ur ett lock och hänga upp den, det blir kanske ett skönt bo istället ;))
 
Sv: Hamstersak

Jepp, som så mycket annat :crazy: Lika idiotisk som stålhjul, en hel del burar, en del selar, hamstervadd, en hel del godis/"mat" (vadå, jag trodde konserveringsmedel och färgämnen och för mycket fett och skit var dåligt för djur, och att marsvin och kaniner är veganer... :angel: ), c-vitamintillskott att ha i vatten... Ska jag fortsätta :angel: :crazy:
 
Sv: Hamstersak

Vet du vad gul_zebra dom där bollarna är mycket bra att ha. Hamstern får helt plötsligt chansen att springar runt lite mer som den vill och jag vet hamstrar som lär sig säga till när dom är färdiga och inte vill mer genom att springa fram till matte/husses fötter.
Lat kan man inte vara för man måste övervaka hela tiden för dunsar den i en vägg kan locket trilla av och vips så har man en hamster på rymmen.
Hamstrar är så besvärliga att ha på rymmen och kan inte jämföras med råttor, marsvin eller kaniner som hemma hos mig fått springa fritt. Hamstrarna har fått springa i soffan men det gäller att ofta ta i hamstern och flytta den när den är på väg över soffkanten.
Hamstern får dessutom för sig att hoppa hur högt den än är.
Har man flera hamstrar så kan man ha ute dom oftare om man har fler bollar.
Dom där bollarna är inte jättetäta och jag har själv använt mig av dom. Jag vet en annan större hamsteruppfödare som också använder dom och vi har aldrig märkt något negativt med dom.
Däremot skall man låta bli att använda dom när det är varmt precis som man skall låta bli att använda plasthus när det är varm pga svamprisken.
Tro det eller ej men dom där bollarna brukar hamstern föredra framför vanliga hjul.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Köpte en begagnad barnvagn, och var jättenöjd med köpet. Men sen nu idag så skulle jag lägga i ett lakan, för att boa lite. Jag har haft...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: Fibusen
·
Däggdjur Vi har haft två kaninsyskon tillsammans i sitt hägn i 11 år. Igår dog den ena. :cry: Jag har hela tiden sagt att när en dör får den...
Svar
13
· Visningar
1 669
Senast: Blyger
·
Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och...
2
Svar
24
· Visningar
1 453
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp