Hämtat mitt nya täcke!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 339
P

piggis_83

Idag så ringde Börjes o sa att mitt täcke hade kommit (ett ylleridtäcke från Mia's).
Ett mörkgrönt med guldpasspoal o blå kant, superfint verkligen! Hoppas det passar....
Skulle egentligen ha gul passpoal, men det fanns visst ett färdigt hos Mia's med guldpasspoal o det går ju bra det oxå! SÅ jag tog det o fick det därmed fort!
498 kostade det, så det va ju rätt billigt om man jämför med vad jag sett att andra affärer tar.

Sv: Hämtat mitt nya täcke!

piggis_83 skrev:
Idag så ringde Börjes o sa att mitt täcke hade kommit (ett ylleridtäcke från Mia's).
Ett mörkgrönt med guldpasspoal o blå kant, superfint verkligen! Hoppas det passar....
Skulle egentligen ha gul passpoal, men det fanns visst ett färdigt hos Mia's med guldpasspoal o det går ju bra det oxå! SÅ jag tog det o fick det därmed fort!
498 kostade det, så det va ju rätt billigt om man jämför med vad jag sett att andra affärer tar.

aaaavundsjuk!! :love: Har haft ett marinblått med guld passpoal, och det var SÅÅÅÅ fint... passar tyvärr inte nya stora pålle, så gav bort det till kompis... vill haaaa ett nytt. ska kolla Börjes, visste inte att de hade -de är ju som sagt dyyyra på de flesta ställen!

tack för tipset.... :bow:

Nej dom har ju inte det i affären, utan man får beställa! De kan ta hem allt som Mia's har. Fast det kan ibland ta tid, för ofta samlar dom ihop olika beställningar och SEN beställer från Mia's, men på så sätt kan dom ju oxå hålla priserna nere, än att de själva ska behöva betala för frakt av endast ett täcke.

Har beställt en hel del grejer från Börjes, mkt billigt! De kan ju i princip ta hem vad som helst, bara de säljer ngt från den leverantören i butiken.

Jag köpte mitt gröna med guldpasspoal, grönt kantband o guldbrodyr för 2 år sedan för 400kr :love:
Dom är helt underbara! Köpte även då ett grönt helt ylletäcke med vinrött kantband :d
I vintras köpte jag ett blått ländtäcke med gul passpoal o blått kantband, jag älskar deras grejjer :love:
Det enda som fattas är ett i bävernylon som e fodrat :)

Mia's har ingen hemsida, du får kolla på hästaffärer som säljer deras grejer. Bl a har www.hippomarket.com ganska mkt Mia's-grejer.

piggis_83 skrev:
Nej dom har ju inte det i affären, utan man får beställa! De kan ta hem allt som Mia's har. Fast det kan ibland ta tid, för ofta samlar dom ihop olika beställningar och SEN beställer från Mia's, men på så sätt kan dom ju oxå hålla priserna nere, än att de själva ska behöva betala för frakt av endast ett täcke.

Men gud - det visste jag faktiskt inte - TACK för den infon den kommer jag använda mig av! :bow:

Iaf när jag jobbade där så va det helt ok att skicka specialbeställningar till kunder, men du får ju förstås betala frakten.
Kan inte tänka mig att de ändrat det.

Du kan beställa grejer från ex Hansbo, Mia's osv. Allt från ngn av Börjes leverantörer. Men som sagt, du får räkna med att det ibland kan ta tid.

Jag har ett mörkblått ylleskrittäcke med guldpasspoal från Domani som jag fixade till kanonpris - 500 kr :bump:

Provade det idag o det satt jättebra!! :)
FÖRSTA ridtäcket som suttit bra på henne! Hade inte detta passat hade jag nog lagt ner allt vad ridtäcken heter ;)

Breccia_ skrev:
I vintras köpte jag ett blått ländtäcke med gul passpoal o blått kantband, jag älskar deras grejjer :love:

jaaa- det är precis det jag menar - det är SÅ fiiiint och gosigt!
Måste beställa ett nytt snaaart....! :love:

åh. det låter superfint. har du ingen bild?
Jag måste också köpa ett ridtäcke i ylle.

Och jag har i bävernylon och saknar ett i ylle :)

Mitt är blått med guld passpoil och blått kantband. Rätt så tråkigt egentligen men ganska stilrent. Vill ha ett i ylle men för nöja mig med mitt gamla Equiline tills jag fått ändan ur vagnen och beställer ett.

tyvärr ingen bild, än iaf. får se om jag lyckas fixa fram ngt ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 828
Senast: Lobelia
·
P
Utrustning Hmm ja man kanske skulle ta o söka hjälp för sin täckesmani o shopping :rofl: Va i hästaffären (Börjes) igår o skulle köpa ETT...
Svar
18
· Visningar
1 366
Senast: lakrits
·
P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så... 2
Svar
35
· Visningar
6 310
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka