Han tog sönder golvet i transporten...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cleopatra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 493
C

cleopatra

Idag när vi var och hämtade hem min nya häst och kom fram till stallet, upptäckte vi att han hade skrapat ett hål i gummit som ligger på golvet i transporten. Han hade skrapat så mycket att det hade blivit ett stort hål och det hade till och med börjat gå flisor i trät. Vi har en Christ Comet. Är det någon som har varit med om samma sak? Hur gjorde ni för att laga det?

Sv: Han tog sönder golvet i transporten...

nej, han har nästan precis kommit ner till trät men man ser att det börjar flisa sig... det är gummimassa på golvet och han har skrapat upp ett hål som är ca 15*25 cm.

Gummimassa går att köpa hos antingen släpsäljaren eller hos Boj (googla, de har en webbshop)

JAg tror också att det är ganska lätt fixat men hur gör man tilln nästa gång??? Inte kul med en häst som inte går att köra utan att transporten går sönder... Hjälpmedel finns ju.. Men det blir ju jobbigt att köra utomlands för att få prova om det funkar...

I min värld är det inte hästen som är problemet. Det är den klena kvalitén på transporten.

Du får väl lägga en extra matta av - armerad - över golvet där han skrapar.

Jag har också en Christ Comet, men tack och loc står min häst som ett ljus! Jag hade nog köpt en sån tjock gummimatta och lagt i framkant.

när jag köpte min böckmann som också har gjutet gummigolv så blev vi rekommenderade att ha en extra matta över. ifall man åker med brodd eller har en häst som gräver. prutade och fick den på köpet.

Aha... Men inte är det kul med en häst som inte kan stå i en trailer.. Sen finns det såklart inte världens genvägar till det...
Tur som jag har så har ALLA hästar jag kört varit jättesnälla- o de e ändå en hel del...
Men jag håller med för övrigt. Kollar man på vad alla har skrivit om olika trailers bara på forumen här så undrar man ju vad man betalar för...

Min häst sparkade hål i golvet när jag köpt henne. Håler var ca 20x10 cm stort. Det lagades med någon slags flytande plast som hårdnar när det härdar. (nåt plastic padding liknande tror jag) Det är helt och fint igen. Transporten används flitigt och bilprovningen har inte anmärkt på lagningen.

:eek:va?? de har varit väldigt noga med golvet när jag varit inne med släp. Det borde de vara överallt tycker jag.

Har berättat i en annan tråd att vi kom in med ett släp med fullständigt upprutten och lös skiva i golvet. De sa inte flaska. Helt UA i protokollet. Man såg alltså genom botten eftersom det var uppruttnade HÅL i skivan.

Har berättat i en annan tråd att vi kom in med ett släp med fullständigt upprutten och lös skiva i golvet. De sa inte flaska. Helt UA i protokollet. Man såg alltså genom botten eftersom det var uppruttnade HÅL i skivan.

:eek:
Tycker ju att golvet nästan ska vara det viktigaste på hela transporten!!

Ska köra min häst 53 mil på måndag, hoppas att allt ska gå bra!
Det kanske bara är jag som har inbillat mig, men är det inte en fördel att köra hästen oskodd? Med tanke på skaderisk på både häst och transport. (lite OT)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 629
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 816
Senast: Bullen22
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 887
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 564
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka