Jag visste inte ens att det gick att se olagligt innan, trodde det skulle dröja tills lagliga kom ut och rippats liksom. Hade jag vetat det så hade jag inte stått och betalat för HBO - menmen, nu slipper jag, det är nice
Nej det de kan göra är väl isf att begränsa de ytterligare? De behöver ju sina handmaids liksom. Sy ihop käften på de kan de ju tydligen göra tex, likaså kedja fast de i ett rum. Men June kan de väl ändå inte låta leva, inte nu när hon fått ut 50+ ungar utöver allt annat hon ställt till med.
Jag hoppas helt enkelt att de kan ta sig till Kanada. Att June överlever säger ju sig självt som seriens huvudperson och att hon inte skulle hängas i Gilead nu känns helt enkelt för orimligt.
Serena greps väl av USA för något hon gjort i det som egentligen ska vara USA? Han som grep henne är ju inte kanadensare iaf utan arbetar för USAs regering. Känns fullt rimligt. Att hon deltar mot Gilead är ju inte ens för att störta Gilead utan för att få träffa dottern hon fick till genom just våldtäkt av både June och Nick. Hon tänker på sig själv helt enkelt och hon kan gott sitta inlåst imo.
Jag är rätt nyfiken på vad som ska hända med Lawrence nu. De måste ju fatta att han var inblandad, eller kan han komma undan såna misstankar tro? Kanske kan han och June samarbeta med honom i Gilead och June i Kanada? Jag hoppas att han iaf fortsätter vara med i nästa säsong. Han känns annars som en nackdel i den här säsongen, det svängde för snabbt från arsle till toffel och det känns som att han tillförde jävligt lite för att ha varit en till en början intressant karaktär.