Hannoveranarträns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fraaida
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 869
F

fraaida

Hej!
Har fått en ny häst som hela tiden går och är med tungan utanför munnen och har ingen lust att ha munnen stängd när jag rider.
Ska jag satsa på ett hannoveranarstilsträns?
Föresten vad har
tex ett pullarträns för nån effekt?
Eller ser den bara fin ut?
Finns det olika effekter på träns?

Sv: Hannoveranarträns

Ja man kan inte alltid säga rätt :angel:
Jaja, vet ni vad har för effekt?:D

Jag har remont/hannoveransk nosgrimma på min häst, och hon trivs väldigt bra i det.
Egentligen har jag inte det av någon särskilt anledning men har hört mycket om att den klassiska engelska nosgrimman trycker på hästens kindtänder vilket bidrar till att den kan bita sig själv i munnen. Efter många råd om att byta till remontnosgrimma så köpte jag en och ångrar mig absolut inte!

Remontnosgrimmor trycker inte någonting på hästens tänder och påverkar verkligen inte kindtänderna. Min häst trivs som sagt mycket bra med sin remont, så det kan jag starkt rekommendera till dig också.

Här är några bilder på tränset på min häst. En mycket nöjd dam. :D

20837321.jpg

20837322.jpg

Jag ska nog köra påd et.
Jag tror det är en ovana bara för då hon arbetar riktigt drar hon in den oftast.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: super
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 077
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka