Hans häst har avlivats – vill få upprättelse

Men.. har djuren bott hos honom hela tiden eller har han införskaffat hästarna efter 2012? Jag fattade inte det riktigt
Han har haft hästarna innan. Fått djurförbudet 2012, som efter diverse turer verkställts 2016.

Märkligt att det får ta så lång tid, oavsett om det är rätt eller inte.
 
Han har haft hästarna innan. Fått djurförbudet 2012, som efter diverse turer verkställts 2016.

Märkligt att det får ta så lång tid, oavsett om det är rätt eller inte.
Ja då kan det ju inte handla om akuta brister iaf.

Trist att han inte bara lämnade över passen dock. Då kanske inte hästen avlivats
 
Den var ju dock rätt vinklad. Och det var väl inte just detta ärende jag undrade över, utan att man tydligen beläggs med djurförbud pga bagateller. Som jag ville ha exempel på.

Okej...Ja fast ibland verkar det vara åt andra hållet. Hur mycket som helst kan hända, men ingen på Länsstyrelsen gör något :( Lite av ett lotteri.
 
  • Gilla
Reactions: Sar

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Lantbrukaren Sten-Gunnar Hörberg fick sina hästar omhändertagna av länsstyrelsen, men kämpar för att få beslutet upphävt. I veckan fick...
Svar
15
· Visningar
1 240
Senast: Lena_B
·
  • Artikel
Hästnyheter Minns ni Inga-Lill Sommansson som önskade sig en större häst under klappa djur-dagen på Kvarngården? 100-åringen fick under torsdagen...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: Pegasus63
·
  • Artikel
Hästnyheter Räddningstjänsten fick rycka ut sent på lördagskvällen efter att en häst fastnat mellan ett par träd i Hökås söder om Vetlanda. ...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Vill Sten-Gunnar Hörberg att hästarna inte ska avlivas då ska han lämna in passen för hästarna. Det uppger Ingela Björklund...
Svar
1
· Visningar
1 058
Senast: Beeboppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp