Hansbo eller Jacson?

Chili

Trådstartare
Japp detta gäller täcken... Det är ju liksom tid för det :smirk:

Så någon som har erfarenheter av Jacsons fleecefodrade regntäcke eller Hansbos Event fleecefodrat regntäcke? Vilket är bäst?
Hansbos kombitäcken verkar vara en super investering, är det troligt att andra täcken är lika bra då? Jacson var ju en ynka 100-lapp billigare, sen finns ju ett sådant täcke från Horze i samma prisklass också när jag tänker efter, Rain Ball Rug...?

Sen hittade jag också Event sommartäcke på Hansbos hemsida, bomullsutsida och tunt fleecefoder. Verkar ju super, spån fastnar inte och hästen hålls varm :idea: Nån som vet om det andas som täcken i bara fleece?

Gärna bilder om ni har dem på :) Och vilken slags häst passar de bäst på?
Tack för svar!

Sv: Hansbo eller Jacson?

Vet inte om vi menar samma täcke, men jaja.
Jag köpte ett olivgrönt fleecefodrat regntäcke på Eko (det är från Event/Hansbo) för några veckor sen. Kostade 600 kr och är faktiskt jättebra, trots lågt pris.
Det har regnat hela tiden en dag, och täcket va lite fuktigt i fleecen (men då hade täcket hängt på tork ett par timmar när jag kände på det, så jag tror det blivit fuktigt på insidan av fukten i torkrummet). Hästen va snustorr när hon gick in från hagen.

Bogveck, så det är rymligt i bogen. Lite stora i storlekarna (har ett ofodrat regntäcke från Event som oxå är det), jag skulle nog kunna ha t o m en stl mindre, men jag tkr det är bättre när de är ngt stora än för små.

Helt klart prisvärt, fleecen är väldigt värmande o go, så vintertäcket kan nog få vänta ett tag till!

Var det verkligen från Event? För här på Eko står det Jacson på det olivgröna m. fleecefoder?

Super att de är stora i storlekarna iaf! Min nsv är ju inte direkt liten.

Njae jag e nästan 100 på att det va Event! Jo, Event va det för det stod det på påsen som täcket låg i & sen fick man med en sån där liten "påse" med extra tyg om täcket går sönder så man kan laga - och en sån påse har jag fått med till mina andra Event-täcken.
Om du kollar på påsarna som täcket ligger i, så står det Event på dem.

Jag har också ett (oliv)grönt fleecefodrat regntäcke från Hansbo. ;)
Jag är mycket nöjd med det, hästen har haft det när hon gått ute i dagsregn och hon har varit helt torr när hon kommit in.

Immer

Ja, det låter ju helbra! Men jag var helt säker på att det har stått "Jacson Regntäcke med fleece" på en skylt i affären :cool:

Får nog springa iväg o köpa det när ingen annan ser :D familjen tycker redan jag har utrustnings-mani, men de är ju inte hästfolk heller ;)

jag har ett grått fleecefodrat regn/övergångstäcke från Event.

Det är kanon. Ligger bra på hästen och släpper inte in vatten ens en heldag med hällregn.

som piggis sa upplever jag dem som stora i storlekarna och i bogen, bogvecket är väl tilltaget och går hela vägen upp.

Liknande trådar

Utrustning Jag är nyss hemkommen från en tur till Gekås Ullared, och siktade på att komma hem med ett ofodrat regntäcke. Det ofta ihållande regnet...
Svar
0
· Visningar
826
Senast: dotzie
·
Utrustning Ska hyra häst från januari/februari till maj/juni i år, en D-ponny fjordning. Börjar planera utrustning nu och jag har svårt att...
Svar
16
· Visningar
856
Senast: Moonspell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka