Bukefalos 28 år!

Har din hund hundvänner??

Kilauea

Trådstartare
Jag tänkte bara höra lite allmänt hur det är med era hundar, om de har några hundvänner??
Min hund (labrador) älskar att leka med andra hundar och jag tycker det är viktigt att hon får göra det.
Att få springa lös i en flock av ca 7 hundar och bara ha kul och nosa tillsammans.
För eller emot??
 
Min hunds uppfödare bor i samma stad så han brukar få busa runt med sin "familj" :D
Sedan så brukar han få leka med min fasters familjs Golden Retriver tik... Han gillar henne men tycker att hon är ganska stor :love: :D När vi är i Norrland hos farmor o farfar så har de en gigantisk tomt att springa fritt på och busa, och även kunna gå undan om de vill vara ifred!
Jag tycker det är viktigt att han får leka med andra hundar! Och dessa hundar känner varandra så väl, så det känns tryggt att kunna släppa ihop de!
 
Min hund får inte springa runt i en annan flock, matte och jag är hans flock, han har ingen anledning att springa rund bland andra hundar. så nä ..... men därimot får han "leka" med andra hundar men inte i flock
 
Förutom hundarna hemma finns en till två lek kamrater. Vill inte mina hundar ska leka med alla hundar de ser och tillåter inte att andra leker med mina hundar, förutom då dessa lek kamrater.
/absolut
 
Mina har ju varandra och sen har de någon hundkompis till vardera. Det räcker för mina två.

När det gäller mina hundar så finns det inte en chans att de skulle få leka med sju hundar på en gång. Risken för gruff är för stor och min ras är inte avlad för att umgås med artfränder på det viset. Avelsmålet har inte innefattat något sådant. Det är dessutom rätt vanligt att hanarna inte gillar andra hanar och tikarna gillar inte andra tikar. Lite svårt att få ihop en större flock polare att leka med samtidigt då.

Jag ser heller ingen mening med att låta mina hundar rumla runt med en massa andra hundar. Den största glädjen får mina av att jobba med mig i skogen.
 
Hon har några kompisar som hon busar med i rastgården ibland, tror det är bra för henne att umgås med artfränder då och då. Som mest leks det tre hundar samtidigt, tycker jag är lagom...
 
Hobbe har två polare rätt över gatan som han busar lite med varje dag.
Dom älskar det alla tre så jag ser ingen anledning att itne låta dom göra det.
En stor mysig leonberger-tik som uppfostrar min lille grabb med ett tålamod som en ängel!
Och en blandkille som ibland säger ifrån ordentligt när hobbe är jobbig, vilket jag oxå tycker är positivt.
 
Vi brukar då o då träffa på nån av hans 'tjejkompisar' i skogen som han kan få busa med en stund. Det är toppen tycker han... i ungefär 20 sekunder, sen tappar han intresset o vill gå vidare o nosa på annat. :D
Men visst, vi träffar hundkompisar det gör vi.
Tyvärr går han inte ihop med andra könsmogna hanar, o det bor en hel del såna här, men det överlever vi.
Han brukar trimma katten när vi är inne. :D



//MDusty
 
Min har kompisar, några i stallet och några hemma. Oftast blir det så att hon oftast leker med en i taget.
I stallet kan dom vara flera. Hon älskar det, men kommer allt som oftast springande för att kolla att matte är kvar.
 
vi köper foder av min hunds uppfödare, så ibland tar vi med henne dit när vi ska köpa mer foder, så får hon leka lite.
hon älskar det. :)
 
Jadå!
mest tikar pga en del händelser. :crazy:
Favoriten är Sally en boxertik, den enda som springer ifrån honom :D även en liten schnauzertjej och 2 bassetshanar och dom är skiiiiit-häftiga enligt vovven :D
Även min kompis lilla pudel men hon är livrädd för honom :rofl:

När vi var på rastträff för nått år sen släppte vi ihopp över 10 eng. settrar och inte en sur min! Dom ska inte vara benägna att bråka men man måste se till individen, som nu skulle inte min hund klara av det och då skulle jag jue inte släppa honom med så många hundar!
 
Kan ju tillägga att vi åker till hundstranden på sommaren, och där är det ju mängder med hundar vissa dagar, och de springer lösa, iaf de flesta. Men min hund bryr sig inte särskilt mycket om de andra hundarna, hon säger väl hej, och sen är det BADA som gäller! :love: Men ifall de andra sätter iväg och jagar varann runt halva stranden så hakar hon gärna på.. och om ingen vill slänga iväg hennes badleksak så brukar hon lägga den framför någon annan hund och skälla uppfodrande på den.. :D
 
min tik ser till att ingen vill vara kompis med oss *mutter*. det hade fatiskt varit bra för labben att ha en annan hundkompis att leka med.
 
Förra sommaren gick jag till slottskogen i Göteborg för att min lille vovve skulle träffa fler vavvor. Annars är det svårt att hitta kompisar till en sån liten hund :)
 
Hugo har fått en "storebror", Joker!

Men Joker är ganska jobbig :D
När Hugo busar i snön så skäller Joker
*ajabaja, man SKA uppföra sig när man är hund*
Om jag och Hugo leker så skäller Joker, för så kan man minsann heller inte göra :rofl:

Joker är en gringubbe på 6 år, och Hugo fyller 3 om ca 1 månad :)
Så det skiljer ju lite i ålder men det fungerar rätt bra med tanke på att dom är hanar båda två.

Förr så lekte Hugo med AmStaffen Boston, men han lever inte längre.
Nu är det Joker då, och taxen Albin + Border terriern Tessan som är favoriterna.
 
Min pyttelilla vovve har 2 hundkompisar som hon försöker uppfostra :)En eng. staffordshire terrievalp och en dobermannvalp. Hon har det inte lätt, staffen är RIKTIGT envis...
Med tanke på att katterna är större än min vovve får vi hoppas att vovvarna behåller respekten för henne :crazy:

Jag är för socialt umgänge.
 
Min hund har sin bror som hon tycker är jättefestlig. De springer och springer. Han ägs av en arbetskamrat till mig som vi även tränar ihop med.

Hon träffar i bland även "brorsans" sambo (även han hanhund) och de har också rätt kul, han springer dock lite fortare.

Tikar kan hon överhuvudtaget inte leka med, då blir hon dum. Men så brukar det ju vara...

Tolvis :banana: :banana:
 
Min vovve får inte heller leka med alla hon ser, om nån tror det. Men däremot med de där kompisarna hon har (fast inte förrän hon fått mitt kommando att det är tillåtet såklart).
Ofta brukar vi träffa hundar på våra promenader och då ställer man den vanliga frågan: får de hälsa??
Vanligtvis är svaret ja!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 028
Senast: BornAgain
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 492
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 853
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 431
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp