Har Globus tredelat bett med parerstänger?

Alexandra_W

Trådstartare
Har Globus tredelat med parerstänger? Är det samma 'mundel' som i deras vanliga tredelade med droppe?

Och vad kostar det och var kan man få tag i det på nätet?

Sv: Har Globus tredelat bett med parerstänger?

ja, globus har ett sånt bett, använder ett sånt själv till min pålle! Finns i dem flesta ridsportbutiker.. (tror jag iaf;) ) och annars finns dem på http://www.globussport.se :)

Ja, globus har sådana bett. Jag har två st :D
De har ganska smal och enligt mig "anatomisk" mundel samt liten droppe på mitten.
Har köpt mina på Eko:-.

Sedan har jag även ett sådant där nytt "Ky Rotary" bett, även det från Globus.. Samma sak, tredelat fullcheek fast med något mindre ringar och så går det att röra på 360 grader. Det är liksom "ryggradslöst" och går att vrida ungefär hur som helst = ska ligga bra i munnen på hästen.
Detta bettet köpte jag från en hästbutik i stan, de tog hem till mig.

Ärligt talat märker jag ingen skildnad på hästen mellan KR bettet och de vanliga :angel:

Glömde, mina har kostat 210 kr. Specialbettet kostade 550 kr :crazy: (hade inte köpt det om jag inte hade haft ett presentkort som jag inte visste vart jag skulle göra av..)

Skulle någon som har Globus tredelade kunna ta en bild där man tydligt ser hur mundelen ser ut?

Damen går på ett vanligt tredelat Globus nu, och fungerar bra på det, men jag skulle vilja ha parerstänger. Dock så är hon KINKIG med vilket håll droppen i mitten är, och är den 'fel' så blir hon inte nådig med sin kritik. Därför jag skulle vilja förvissa mig om att det är exakt samma mundel/droppe på dem innan jag köper? (Kan tyvärr inte klämma och känna i någon butik, finns ingen här som har det)

Tyvärr är min dator lite grinig så jag kan inte få in några bilder just nu, annars hade jag gladeligen fotat åt dig.
Såg att Globus har en ganska tydlig bild på sin hemsida, där jag tycker mig se hur mittdelen ligger.
Du kan ju kika själv förresten www.globussport.se -> Häst -> Bett -> Fullcheek. Tryck på bilden så får du upp en större.

Ah, tack. Och det ser ju ut att vara exakt samma mundel. Prima =)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Sesca
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka