Har någon en Kromfohrländer?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare BonRaiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 814
B

BonRaiz

Jag vet att det inte finns många "Kromi" i detta land, ca38 vill jag minnas, om det inte födds fler på de 3 år vi haft vår.
Skriv gärna och berätta om hur er "Kromi" är el om ni känner någon som har en..

Sv: Har någon en Kromfohrländer?

Min farbror med familj har en Krom....dom bor i Strängnäs och hunden är ca 7 månader tror jag.

va kul..det har kommit till fler Kromisar i landet..du vet inte vilken uppfödare dom köpte av...va det en hanne?
Hoppas jag:d
För tyvärr är de flesta honor o de få hannar som finns är besläktade m samma hanne...:(

Uppfödaren bor utanför Strängnäs, Fogdö tror jag. Har tyvärr inget namn. Det är en tik dom har, fick tydligen inte köpa en hane när det var deras första hund. Vad jag fattade så hade uppfödaren ganska många valpar på gång.

Tesse skrev:
Uppfödaren bor utanför Strängnäs, Fogdö tror jag. Har tyvärr inget namn. Det är en tik dom har, fick tydligen inte köpa en hane när det var deras första hund. Vad jag fattade så hade uppfödaren ganska många valpar på gång.
Hmm..tack, då vet jag nog vem det är..
Förstår att man inte skall köpa en Kromihanne som 1a hund...jag skulle inte rek rasen som 1a hund alls, om jag skall va ärlig...den hunden är verkligen egen och måste ha en bestämd "hand"..
Är det inga fler som har/vet nån?

Även om det är deras första hund så går det jätte bra, visst är hon väldigt bestämd och livlig deras tik men så speciell tycker inte jag rasen är så att man inte ska ha en som första hund. Men sen beror det ju på ägaren också. Vi har en Kinesisk nakenhund soom är 4 månader och där kan jag säga att man INTE ska skaffa en sån som första hund (har haft 2 golden hanar innan) speciellare hund får man leta efter :-)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 484
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 595
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31