Har ni sett det här?

Sv: Har ni sett det här?

Jag tror jag är mot såklart. Antagligen är jag det, men det finns två saker i texten som tyder på att man kan läsa den innan man blir helt förbannad.

Han har skrivit barnböcker som tar upp svåra ämnen som mobbing, sängvätning och föräldrars skilsmässa.

Ska det finnas förbjudna ämnen? Sängvätning ok-övervikt=förbjudet. Han verkar medvetet välja svåra ämnen för sina böcker.

– Som barn fick jag lära mig att inte döma en bok utifrån dess utsida. Det är det många gör med boken om Maggie.

Fick mig att tänka efter, han har ju rätt, jag kan inte gärna döma boken innan jag läst den. Även om jag har lite svårt att förstå hur han ska kunna få den rimlig och läsbar.

En fördel är ju dessutom att man inte behöver köpa den :D och om man får den kan man slänga den.
 
Sv: Har ni sett det här?

Utan att säga varken bu eller bä ( jag är inne på samma linje om Cattan ).

Men författaren är amerikan ( bosatt på Hawaii ) och USA toppar listan med barn som lider av fetma, jag googlade lite snabbt på siffror ( vilket gör att dom inte är helt tillförlitliga ) vilket visar en skrämmande verklighet.

Jag vill tro att undermeningen till boken var att skapa debatt om ett stort problem?
 
Sv: Har ni sett det här?

Nja fast hela handlingen tyder ju på att man blir populär och
omtyckt om man är smal. Men bara då.
Så har jag tolkat det alla fall
 
Senast ändrad:
Sv: Har ni sett det här?

Så har du tolkat aftonbladets tolkning, ja ;)

Jag tror inte alls att hans huvudpoäng var att bara vara smal är bra, men det är min personliga åsikt baserat på vad han skrivit tidigare. Nu försvarar jag absolut inte författaren, men jag har nog gjort en annorlunda tolkning av hans idé med att skriva boken.

Och det känns nästan som om det krävs att man läst boken för att kunna döma helt och riktigt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 430
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 902
Senast: skuggi
·
Kropp & Själ Förra sommaren fick jag en stor röd ring på en som visuellt konstaterades som borrelia. Gick till läkare, fick utskrivet kåvepenin i 10...
Svar
19
· Visningar
4 168
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I och med att jag bytte jobb fick jag väldigt mycket längre resväg till jobbet. Vägen går dock nästan hela vägen genom skogen, och min...
Svar
0
· Visningar
443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp