Har ni sett SVT´s nya barnprogram Bulldogg?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Galathea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 292
G

Galathea

Har ni sett SVT´s nya barnprogram Bulldogg? :D Jag tycker det är lite kul att man ändå försöker lära barn om hundar och hundraser, och att dom fungerar olika och är gjorda för olika saker. Det är ju knappt att vuxna verkar förstå nu för tiden så det är ju bra om man börjar tidigt och lär ut sådana saker. :laugh:

Det går iaf ut på att ett barn vinner en dejt med en hund efter att ha fått höra tre beskrivningar på helt olika raser. I första avsnittet var det en riesenschnauzer, en engelsk bulldogg och storpudel med.

Finns på SVT play med om nån är lika fånig som jag som tittar på barnprogram bara för att det innehåller hundar. :angel::p

http://svtplay.se/v/1935431/bulldog...364150,1,f,-1/pl,v,,1918404/sb,p128852,1,f,-1

Sv: Har ni sett SVT´s nya barnprogram Bulldogg?

Jag blev glad direkt när jag hörde om programmet, bra idé som barnprogram! Såklart man tittar lite:angel:

Jag var 10-11år när vi i familjen skaffade hund och jag känner verkligen igen mig! :D

Eller hur! Klart barnen ska ha hundkontakt! Dessutom finns det ju massa forskning som visar på att barn som har djur utvecklar empati lättare/bättre, känner sig mindre ensamma m.m.

Inga vintisar med vad jag såg dock. Tyypiskt. ;)

Det kanske kommer vinthundar längre fram? eller kan vi anmäla våra hundar:D

Nåt som slog mig är att ett sånt här program borde finnas i en vuxen version...
Barnen får lära sig att inte gå på utseendet utan välja en hund efter sin personlighet och vad man vill göra med den genom att dem vid valet inte sett hunden ifråga i verkligheten.
Precis som det ska vara!:)

Fiffi1 - Det verkar sändas på söndagar

Eller hur! Klart barnen ska ha hundkontakt! Dessutom finns det ju massa forskning som visar på att barn som har djur utvecklar empati lättare/bättre, känner sig mindre ensamma m.m.

Inga vintisar med vad jag såg dock. Tyypiskt. ;)

Håller med dig, jobbar ju som dagmamma och det märks stor skillnad på mina dagbarn mot andras som inte får vara med hundar hela dagarna

Dumle, goldenhanen som är med i program 2 och 3 är en av mina lärares hundar.:D

Dom spelade in i våran träningshall också så ni kan ju tro att jag var nyfiken att tjuvkika när hela teamet var där, hihi.
Riktigt rolig idè tycker jag, man kan verkligen tänka sig in i hur glada barnen blir! :laugh:

Jag har bara sett deras raspresentationer på svtplay och jag älskar deras beskrivning av dalmatinern, speciellt när de säger något om att de har lika mycket energi som ett kärnkraftverk (samtidigt som de spelar filmen extra fort) :D

Jag hade samma lärare när jag gick gymnasiet! :D Då var Dumle bara en liten boll.. Han var en liten pluttevalp och världens goaste lilla kluns! :bump:

Jag hade samma lärare när jag gick gymnasiet! :D Då var Dumle bara en liten boll.. Han var en liten pluttevalp och världens goaste lilla kluns! :bump:

Å nu är han min utbildnings bästa undervisningshund. En riktig pärla! ( och släkt med Iver såklart ;) )

Va roligt! Jag brukar se läraren lite överallt och då brukar jag tänka på Dumle, och det var ju jättekul att se att det gått så bra för den lilla klunsen! :laugh:

Vad tiden går! :) Jättekul att höra att det gått så bra med honom!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte om det ska räknas som underhållning eller skräckinjagande dokumentär, men man känner sig väldigt normal och sund efter att...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Sel
·
Anläggning Såg detta klipp på svt play, spola in 30;40 min in i filmen. Sedan dyker underlaget upp en stund efter...
Svar
4
· Visningar
1 317
Senast: _Viva_
·
Övr. Hund Detta var bland det underligaste jag sett i hundväg. Dobermannen Donnie arrangerar sina gosedjur i olika arrangemang. 42.45 min in...
Svar
4
· Visningar
1 165
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår