Håret och vinäger problemet

@purity_666

Den hårresande uppföljningen!

Har använt diskmedel i flera månader. Luktar citron och håret är torrt i längderna. Alla försök till att övergå till shampoo har misslyckats.

Däremot brände jag sönder hela hårbotten efter ett besök i Taiwan. Det resulterade i att jag var tvungen att prova shampoo naturboven nummer ett (H&S) eftersom världen värsta mjäll uppstod efter att hela hårbotten trillat bort. Det funkar ok med det typ en gång i veckan. Mitt hår tycker om både giftiga kemikalier och förstörelse av regnskog :wtf::rage: blandat med citrondoftande diskmedel så att längderna inte får för sig att dem får vara fina.
Vad gjorde du som lyckades bränna sönder hårbotten i Taiwan då? :confused:
 
promenerade runt Green island i gassande solsken :angel: hade en pashmina schal över skallen men det hjälpte inte upptäckte jag dagen efter :crazy: förutom det, en fot uppskuren på korall och avsaknaden av dykning var det en helt fantastiskt helg. Shampoo figurerade t.ex. inte alls, små hjortar och getter stod bundna utanför affärerna (:eek::confused:), vi hade inget tält eller hotell så sov sunder en klippa och badade i varma källor med saltvatten vid 5 på morgonen. Det figurerar också en komisk historia gällande tågresan ner och avsaknaden av förbokning.

Förra veckan på våran fältkurs såg jag till att jag hade en buff på skallen hela tiden :)
 
promenerade runt Green island i gassande solsken :angel: hade en pashmina schal över skallen men det hjälpte inte upptäckte jag dagen efter :crazy: förutom det, en fot uppskuren på korall och avsaknaden av dykning var det en helt fantastiskt helg. Shampoo figurerade t.ex. inte alls, små hjortar och getter stod bundna utanför affärerna (:eek::confused:), vi hade inget tält eller hotell så sov sunder en klippa och badade i varma källor med saltvatten vid 5 på morgonen. Det figurerar också en komisk historia gällande tågresan ner och avsaknaden av förbokning.

Förra veckan på våran fältkurs såg jag till att jag hade en buff på skallen hela tiden :)
Aj, aj, aj, men jag ser fram emot uppdateringen avseende tågresan och den missade förbokningen. ;)
 
Jag och min vän i kombination är inte så bra på att planera i förväg, det brukar bli mycket intressantare utan allt för mycket planering ;) Vi hade ju i alla fall bestämt vart vi skulle, någon av oss hade till och med kollat upp tågtider! Inte tänkte vi på att det var storhelg, det blev en sex timmars tågresa mitt i natten efter en tuff jobb vecka utan sittplatser. Men fear not, vi var inte så kinkiga, det fanns ju säkert flera centimeters utrymme under/bakom den bakre raden av säten. Det gick ju att ta sig in genom att vika ihop lite kroppsdelar och åla sig in baklänges. Lite obekväma fotstöd i vägen bara. Kompisen fick för sig att öppna en öl som hon drack säkert två klunkar ur, sen spillde hon hälften över sig för att se till at den rätta fylle lukten skulle inställa sig (dock utan en faktist fylla).

Jag lyckades på något magiskt vis sova hopknycklad i säkert 10 minuter, när jag vaknade var vännen borta :eek: Hon återfanns snabbt i bakre delen av tågvagnen, hon hade lyckades blivit vän med konduktören som inte kunde Engelska. Vi blev snabbt nertvingade på konduktörens säte, sedan matade med kaffe och kakor. Det visade sig att vi var i sista vagnen, dörren ut bakom tåget stod öppen och konduktören visade oss glatt hur fint det är att stå och titta ut på världen när tåget susar fram mitt i natten (med enbart en kedja för att förhindra att man trillar ut). Konduktören hittade oss efter ett tag två lediga sittplatser och som avsked fick vi ett visitkort var i regnbågens alla färger och ett till paket kakor.

Efter att vi anlänt vid våran station vid fem på morgonen spillde kompisen resten av den där ölen över hela sin väska. På en buss med världens mest högljudda och peppiga musik, den gamla mannen mittemot utan skor (men långa tånaglar) såg inte imponerad ut. Vi hittade hamnen i alla fall och lyckades köpa biljetter till färjan med hjälp av mycket vift med armarna.

Som synes figurerade det inget shampoo varken på tåget eller i hamnen :cool:
 
Det går att tvätta håret med äggvita och använda gulan som balsam och vill man ha lite doft på det hela så är honung bra både för hår och hårbotten.
 
japp, men tyvärr funkar inte det heller. Det är liksom som att shampoo och allt annat jag provat fastnar i håret :crazy: bakpulver, diskmedel och H&S är än så länge det enda som funkar. Har en massa flaskor med dyra ekologiska no poo schampon :cautious:
 
I tillägg har jag insett att tråden nog skulle haft titeln "Håret och vinäger striden". Det hade nog lett till fler människor läst tråden och hittat den när dem söker och jag hade personligen tyckt att det var en mer rolig och träffande titel

MvH
Skadad från vetenskapligt skrivande kurs och pågående projekt arbete
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 298
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp