Hårprodukter för allergiker med torrt hår

Therese1988

Trådstartare
Tipsa mig om riktigt bra produkter för torrt hår, som jag inte dör av att använda!
Jag var hos frisören härom dagen och försökte förklara att jag är väldigt känslig både i hårbotten och mot dofter. Tyvärr fick jag inte provsniffa, men blev övertalad om att det här var den absolut bästa. Håret är jättemjukt nu, men jag håller på att hosta upp lungorna i ett astmaanfall. Hoppas att någon av mina vänner vill förbarma sig över den svindyra dödsburken! :yuck:

Så snälla, hjälp mig att hitta något som kan rädda mitt stackars hår från att gå av. Det är ej färgat, jag fönar ej etc, men varit extremt stressad en längre period och håret börjar ge upp. Milda produkter med snäll doft!
 
Jag använder olivolja i håret när jag har duschat och det fortfarande är lite blött. Luktar inget och jag tycker att håret blir mjukare.
 
Jag brukade köra på aco special Care. De har ett schampo mot torr hårbotten som jag tycker funkar super och luktar typ inget vad jag minns. Dock har de ändrat till en jättedålig flaska så tipsar om att fylla över i en annan.
 
Jag brukade köra på aco special Care. De har ett schampo mot torr hårbotten som jag tycker funkar super och luktar typ inget vad jag minns. Dock har de ändrat till en jättedålig flaska så tipsar om att fylla över i en annan.
Det schampot använder jag. Och ja, flaskan är helt värdelös! :D Men mitt hår verkar behöva en mirakelkur pga bryts av och ramlar loss i tussar, så jag skulle behöva en superduperinpackning. Tack för tipset iaf!
 
Jag har köpt Neutrals parfymfria schampo och balsam för ett tag sen, sjukt glatt överraskad av hur bra det passar mitt hår och min hårbotten!
Måste skölja eller tvätta håret varje dag (har häst o hästallergisk sambo) och Neutral har räddat mitt hår.
 
Det schampot använder jag. Och ja, flaskan är helt värdelös! :D Men mitt hår verkar behöva en mirakelkur pga bryts av och ramlar loss i tussar, så jag skulle behöva en superduperinpackning. Tack för tipset iaf!
Jag körde det som schampo, men inpackningar och balsam som inte är i hårbotten körde jag andra. Jag kör mycket body shops för jag verkar tåla deras produkter, men de luktar ju dock så de kanske inte funkar för dig. Kanske en boost med kokosolja kan funka som inpackning om det är väldigt torrt och sprött?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp