Häst av cernitlera - "mall"?

bettysmatte

Trådstartare
Jag vill göra små söta hästar av cernitlera, men saknar beskrivning! Någon som vet var man kan hitta det - helst på nätet? Jag har köpt lera i mörkbrun, ljusbrun, svart och vit så nu sitter jag och längtar efter att få göra hästar i samma färger som mina egna :D!

Sv: Häst av cernitlera - "mall"?

Det var något sådant jag tänkte faktiskt. Shettisen ser ju i princip ut så :D!

Sv: Häst av cernitlera - "mall"?

Ett tipps är att sno ihop en stomme av ståltråd och sedan bygga cernitleran på den. Runt mage och hals på hästen kan man först linda tex aluminiumfolie och sedan ha ett tunt lager cernitlera ytterst.

På så vis sparar man cernitlera och kan bygga väldigt tunna ben UTAN att allting säckar ihop inne i ugnen när man härdar leran.

Liknande trådar

Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 741
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna