Häst hindrade trafiken i centrala Göteborg

Två hästtransporter som Kolliderat? :grin:

En bilist med hästtransport har fått bromsa in hårt, hästen har gått omkull inte i transporten. Fick plockas ut inne i tunneln å ledas ut? För att sen en stund senare gå på igen?

Konstig historia.

Två hästtransporter som Kolliderat? :grin:

En bilist med hästtransport har fått bromsa in hårt, hästen har gått omkull inte i transporten. Fick plockas ut inne i tunneln å ledas ut? För att sen en stund senare gå på igen?

Konstig historia.
Jag tror att hästen leddes från tunneln bort till gasklockan och sen leddes på transporten igen..det är en lite jobbig bit att gå med en stressad häst, relativt fascinerad att det gick bra att skritta den biten faktiskt . Typ sämsta stället att behöva ta ut en häst på, mitt i värre smeten med bilar och trafik från alla håll.

Hoppas den klarade sig okej iallafall..

Håller med Grazing här. Typ sämsta stället i hela Göteborg att leda häst på. :crazy: Jag skulle aldrig vilja uppleva det själv.
Har fått leda häst utmed E6 söderut (efter Lindomeavfarten) till Sandsjöbacka då släpet fick punktering och inte gick att köra. INTE roligt kan jag säga.

Vad fint att hästen och de som var med denne fick den respekten att man kunde anpassa trafiken så att den fick en chans att ta det lugnt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Britten Robert Whitaker vann kvällens Grand Prix-hoppning i ridsporttävlingarna i Göteborg. Nya stjärnskottet Stephanie Holmén tog hand...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Namn som Peder Fredricson, Douglas Lindelöw och Malin Baryard Johnsson är reda klara för Göteborg Horse Show som avgörs i slutet av...
Svar
0
· Visningar
478
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Budgeten för ridsport-EM i Göteborg var för optimistisk, och styrningen under projektets gång för svag, visar en ekonomisk granskning...
Svar
0
· Visningar
338
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Resandet ökar på väldigt många ställen i Sverige och det är framför allt städer som har blivit motorer för turismen. I år var det 50...
Svar
0
· Visningar
409
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka