Häst misstänkt knivskuren

Jag hade tyckt att man kan väl lägga upp en bild i alla fall i dessa artiklar..så kan man ju få se hur pass omfattande skadan är. Är det ett stort skärsår, litet, placering?? Hur ser hagen/miljön ut?
Vem har gjort bedömningen i fråga om att det misstänks vara ett brott? Polis, hästägare eller veterinär??

Jag hoppas denna betessäsong inte blir som ifjol där det spekulerades hejvilt överallt där varje mänsklig varelse i närheten av hagar hade onda avsikter..
Hästar kan faktiskt göra sig illa även fast det inte finns föremål i hagen. En enda liten del av en söm tex på en sko som sitter för långt ut kan vid en spark göra ganska fina sår, vargtänder (hästens..) kan vara redigt vassa, flisor på hovar osv..
Ston kan även få skador pga en valack som betäckt hårdhänt utan att man vet om det eller sett det.

Finns massor av orsaker utan att det måste vara en sadist som varit i farten med tillhyggen.
I överlag kanske man inte ska vara så snabb att gå ut i media för det skapar oro i onödan i många fall..

Nån som hört hur utredningen av fölet gick?

Personligen tror jag att om en gärningsman vill skada en häst, görs det ordentligt och är det en ovan person attackerar denne nog inte benen i första hand utan högre upp på kroppen

Senast ändrad:
Att även den andra hingsten/valacken i hagen hade sår flera städer på kroppen tyder på att de har haft en våldsam lek eller uppgjörelse.

Dotterns fd foderhäst slog i knät i ett järnstaketet i julas. Hagen är byggde med järnrör men finns inget som helst vasst i närheten, vi kolla.
Såg precis ut som ett skärsår, nästan skuret med skalpell så fina var kanterna så visst kan "vanliga"sår se ut som dom är skurna

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En häst i en hage på Jägersrovägen i Malmö misstänks ha blivit skottskadad, uppger Sveriges Radio P4 Malmöhus. När hästen skulle tas in...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
472
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
669
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 727
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka