Hästen taktar hjälp!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Spatt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 737
S

Spatt

Min häst taktar jätte mycke när jag har sällskap med ridkompisen o hennes sto o fler sällskap. Rider vi själv el i sällskap med bara kompisen o hennes sto går det bra o han är taktfri el om kompisen rider med hennes valack o fler är i sällskap. Han taktar alltså bara när kompisen rider stoet och fler är i sällskap. Min häst är lägst i rang sen kommer kompisens sto, sen ett annat sto och kompisens valack är högst i rang. Försöker med halvhalter men han lyssnar knappt vill ha lite råd.

Sv: Hästen taktar hjälp!

rid på långa tyglar o bara slappna av och gör ingen stor grej av de.
de brukar lugna ner dom flesta.

att ta halvhalter och sånt brukar bara stressa upp dom mer.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: Claraclara
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 783
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 626
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka