Hästhår på fleecetäcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fayanzza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 353
F

fayanzza

Hej. Är det nägon som har bra tips på hur jag får bort hästhår från fleecetäcken? och även från kardborrband? Tacksam för svar.

Sv: Hästhår på fleecetäcke?

Jag borstar av allt hår sen tvättar jag täckena i maskin, likadant med benlidor.;)

Gummiskarapa brukar funka bra. Fast det gäller att inte "skava" för mycket, eftersom det sliter på tyget.

Till kardborren använder jag en kardborreborste som jag har köpt på hööks och till fleecetäcken använder jag en blå diskhandske av gummi! :)

klädroller före tvätt.

Använder en speciell gummiborste som jag köpte på en möbelmässa för ett tag sedan som var specialgjord för hår. Har gumminabbar som är pilformade/trekantiga och tar tag i håren, ska se om jag kan ta kort på den.

jag borstar bort allt hår så mkt det går o slänger sedan i tvätten :D sen har jag kardborreborste (till spännen med kardborre), superbra :bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Islaend
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka