Hästlicens

Fd Diabetikern

Trådstartare
Liten snabb fråga. Om man ska tävla sina första klasser lokalt och själv har grönt kort och licens för lokaltävling men behöver hästen då ha licensnr? Eller gäller det bara om man vill tävla högre?
Har ganska dålig koll på just detta.

Vet att man löser hästlicensen en gång under dess livstid. Men om den inte har det kan man då tävla lokalt ändå?

Tacksam för svar från en mkt trött hjärnslö Diabetiker :D

Sv: Hästlicens

Din häst behöver ingen licens om du tävlar på lokal nivå. Den dagen du vill tävla reg. eller högre måste även hästen ha licens. Så du kan lugnt åka iväg på din tävling och lycka till.

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 370
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen... 2 3
Svar
43
· Visningar
8 989
Dressyr Hej! Det börjar närma sig min fösta klass i LB:1 i dressyr men även min första tävling utan med min medryttarhäst. Och nervositeten...
Svar
6
· Visningar
2 915
Senast: Amanda_F
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara... 2
Svar
28
· Visningar
4 719
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur