Hästmassage

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare JK+T
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 556
J

JK+T

hej.,
Jag har försökt att få min häst mer socseal genom att massera.MIn arabflicka verkar inte bli varken klokare,socealare eller lugnare av det..:confused: ..Finns de någon som kan ge förslag på avslappnande och bekväma övningar/massagerörelser som jag kan göra ??
Målet är en "gosigare" häst:d

Sv: Hästmassage

hej.,
Jag har försökt att få min häst mer socseal genom att massera.MIn arabflicka verkar inte bli varken klokare,socealare eller lugnare av det..:confused: ..Finns de någon som kan ge förslag på avslappnande och bekväma övningar/massagerörelser som jag kan göra ??
Målet är en "gosigare" häst:d

Nacken ska vara ett avslappnande ställe. Atlaskotan... En bit bakom öronen. som en liten bulle på varje sida... svårt att förklara :confused: Men det ska funka o funkar på min häst om hon inte är allt för uppe i varv. Massera där en stund o se vad som händer, sänker hästen huvudet är det ännu bättre. De blir lugnare av bara det.

Du kan ju alltid läsa böcker och/eller ta ut en utbildad massör. Det är inte så farligt dyrt... den jag anlitade kostade 500 :)

Sv: Hästmassage

TTouch är uppfunnen av Linda Tellington-Jones (därav namnet).Det är ett sätt att massera hästen och man utgår bla efter hästens exteriör som talar om hur hästen är i sin personlighet.Finna att köpa på nätet eller i bokhandeln.Mycket intressant!:)

"Nackrelease" som nämndes ovan är ett sätt att få hästen att komma till ro innan själva massagebehandlingen.Sedan kan du ta i hästen från hals till bakdel ,på ett sätt som du ser att hästen tycker om.
Ta gärna ut en hästmassör som kan ge dig mer konkreta tips!;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 773
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 915
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 169
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 960
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31