Hästmassör...

S

Soberano

Jag funderar på att gå hästmassör utbildningen på Axelssons och bli Diplomerad hästmassör.
Nu undrar jag om det är nån som har nån erfarenhet av den utbildningen? Är den bra? Jag tycker det verkar vara bra utbildning och Axelssons är ju stor och erkänd.....

Så vad tror ni???

Sv: Hästmassör...

Det enda jag vet är att min hästmassör gått den, och att han är väldigt duktig och kunnig. Han förklarar gärna när jag frågar (är frågvis som tusan och det är tråkigt att bara stå där och glo så man kan lika gärna fråga och lära sig ngt :D ). Han är som sagt väldigt kunnig och kan sin sak, och det blir en väldig skillnad på hästen.

precis som du säger är ju axelsons väldigt erkänd och nog det bästa man kan välja om man ska välja den inriktningen. vad finns det för andra ställen - har inte ens koll - men axelsons känner ju alla till.

varför inte kolla på denna! www.stuab.se
har själv utbildad mig till massör där fast till människa!:)

Ska inte säga för mycket om Axelsson, men dom massörer jag träffat innan jag utbildade mig, som gjorde intryck kom inte därifrån..:crazy:

Jag har gått 3/5 steg på Axelsons och är jätte nöjd! De är jätte duktiga på det dom gör och man kan fråga om vadsomhelst :)..!

Hej!

Jag har alltid tyckt axelssons massörerna varit jätteduktiga, men senaste åren har jag hört såå mycket skitsnack om vad de lär sej och vad de kan(eller inte kan).. Men jag kan inte påstå att jag vet om utbildningen är bra eller ej, har inte gått den.. Sen kan man ju också undra om skitsnacket kommer från de som har andra "hästterapeutiska" utbildningar och vill föra fram sin egen utbildning som den bästa??

/ Lavinia, som tänkte gå axelssons för flera år sen men fegade ur pga kostnaden

Jag har gått tre av fem kurser. Men jag kommer nog inte att gå fler kurser på Axelssons. Jag gick i Göteborg o jag hoppas att det är högre "klass" på utbildningen i Stockholm. Jag önskar att jag gjort mig besväret att åka upp dit inför kurs nr tre.
Jag blev inspirerad av en person som jag kände som gått kursen o verkade kunna så himla mycket. Men nu när jag har gått en liten bit själv så inser jag att det mest är mycket snack eller vad man ska säga. Jag har varit intresserad av hästmassage innan men inte haft så stor kunskap. Nu sen jag fått lite mer kött på benen o kunnat ifrågasätta hennes åsikter o slutsatser så har jag märkt att hon inte har så stor koll som jag hoppades att man var tvungen att ha om man skulle bli godkänd. Jag hoppas verkligen att hon hade tur som blev godkänd o jag hoppas oxå att den lärare som vi hade i Göteborg inte är kvar eller i alla fall att det är bättre i Stockholm.
Min åsikt är att det är inte värt pengarna. Det är inte så proffisionellt som jag hade hoppats. Men visst - ett diplom från Axelssons är nog inte fel. Men det imponerar knappast på mig i alla fall.

Tyvärr har jag hört fler som inte är nöjda med Göteborgsutbildningen. Tråkigt att den läraren inte lyckas leva upp till Axelsons kvalité.
Jag är själv dipl. häst- och hundmassör från Axelsons och är nöjd med utbildningen. Tycker att den är seriös och mycket vetenskapligt uppbyggd. Det finns alltid utrymme för förbättringar men på det hela taget är jag nöjd. De lärare som finns på Axelsons i Sthlm är mycket kunniga.

varför inte kolla på denna! www.stuab.se
har själv utbildad mig till massör där fast till människa!:)

Ska inte säga för mycket om Axelsson, men dom massörer jag träffat innan jag utbildade mig, som gjorde intryck kom inte därifrån..:crazy:

Har läst om stuab men känner att det är lite väl långt att åka....Bor ju själv i sundsvall och då blir ju sthlm lite närmare hem iaf...:D

Har läst om stuab men känner att det är lite väl långt att åka....Bor ju själv i sundsvall och då blir ju sthlm lite närmare hem iaf...:D

ja det är klart, fast det hindrade inte min klasskompis som bor i Luleå;)
Vad du än väljer så hoppas du blir nöjd! men tänk efter noga innan, det handlar om mycket pengar...;)

Min mammas nya medryttare går eller gick den utbildningen och den tyckte hon var ganska bra.
Vi hade Pia Schiller hos oss som också gick på Axelssons så jag antar att det är en bra utbildning om man ska bli hästmassör.

Ja jag e inte heller nöjd, jäkla massa pengar och jättestora grupper, massa stenciler och ingen riktig bok...

Frågor har man i massor och den som vågar fråga får inga vettiga svar! Vi fick ju nämligen erfara och snabbt veta att:
Fråga och du blir utskälld eller utskämd...

Ja jag e inte heller nöjd, jäkla massa pengar och jättestora grupper, massa stenciler och ingen riktig bok...

Frågor har man i massor och den som vågar fråga får inga vettiga svar! Vi fick ju nämligen erfara och snabbt veta att:
Fråga och du blir utskälld eller utskämd...

Gud vad tråkigt!
Det är ju värre när man lägger ner stora summor, och verkligen vill lära sig!:crazy:
Jag är glad över min lilla grupp jag utbildade mig med! 5 stycken var vi..:) från sveriges alla hörn + en amerikan... så engelskan blev bättre den med..

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 330
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 577
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka