Hästmisshandel

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare allroundhästarna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 052
A

allroundhästarna

Nu har det hänt igen, att någon eller några är dumma mot hästar:mad:
Vad är det för ungdomar i dagens samhälle?!?!?!?!?
Man blir för...nad, när ungdommar kan vara ute med påkar och paintballgevär utan att föräldrarna bryr sig. SKRÄMMANDE.
Läs länken: http://allehanda.se/avdelning/ornskoldsvik/4157

Sv: Hästmisshandel

tur att en känd person är inblandad så polisen bryr sig!

Rättsväsendet är ju inget att ha i såna lägen oavsett om man är kändis eller inte, får dom tag i dom j**a kräken till ungdomar som gjorde detta så får dom ändå bara prata med nån social-tant iklädd plyschoverall :mad: ... dom lär ju inte ens ha några tillgångar så att man kan få ut nån form av skadestånd.

Det är tametusan bättre att hyra nån torped som kan ta med sig sekatör/bultsax när han hälsar på hos gärningsmannen än att förlita sig på att polisen ska lyckas göra nått :cool:.

Nu har det hänt igen, att någon eller några är dumma mot hästar:mad:
Vad är det för ungdomar i dagens samhälle?!?!?!?!?
Man blir för...nad, när ungdommar kan vara ute med påkar och paintballgevär utan att föräldrarna bryr sig. SKRÄMMANDE.
Läs länken: http://allehanda.se/avdelning/ornskoldsvik/4157

Om jag inte vore så snäll skulle jag föreslå ett nytt straff på straffskalan:

Stäng in dessa ungdomar nakna i en hage på 1 hektar med tretrådat 380V elstängsel. Släpp sedan in 20 st bukefalister, frivilligt anmälda, redo med paintballgevär och sedan är det fritt fram för flyktdjuren att försöka fly...

Om jag inte vore så snäll skulle jag föreslå ett nytt straff på straffskalan:

Stäng in dessa ungdomar nakna i en hage på 1 hektar med tretrådat 380V elstängsel. Släpp sedan in 20 st bukefalister, frivilligt anmälda, redo med paintballgevär och sedan är det fritt fram för flyktdjuren att försöka fly...

jag är frivillig:devil:

Liknande trådar

Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 673
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
3 031
Senast: Zaria
·
Hästvård Jag har börjat fundera över dessa fenomen efter vad som hänt mina hästar i sommar och sedan läst ett antal trådar här på buke. Jag har... 2 3
Svar
48
· Visningar
10 249
Senast: lady_vip
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 655
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka