• Avel
  • Trådstartare Trådstartare angel83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 795
A

angel83

vet ej om denna tråden ska vara här annars få ni flytta den..

nån som vet vad man ska göra med hästen pass när mnas avlivat hästen??
jag ha hört man ska skicka in det till avelsföreningen..

Sv: hästpass

Tror att det kanske kan skilja något på vilken rasförening som utfärdat passet men för ASVH, Svensk Galopp och Åsenföreningen :eek: (det är dessa pass jag just nu har tillgång till)så ska passet skickas in till dem så fort hästen/åsnan dör.

Sv: hästpass

Jag tror nog att de vill ha in ALLA pass, för att minska risken för förfalskningar.
Även shetlandssällskapet vill ha in dem i alla fall, så de har fått tillbaka passen efter båda mina ston som dog förra året.

Liknande trådar

Avel Vet ej om det är rätt tråd för just detta.. men är det någon som vet hur man kan hitta en hästs stamtavla? Försökt söka i flera år men...
Svar
4
· Visningar
336
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 360
Senast: Murray
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 052
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka