M
Minlillarichie
Jag red på ridskola när jag var ca 6-7 år, min favorit häst som jag oftast red var väldigt rädd om sin svans. Så om nån kom för nära tvärvände han och en gång stegrade han sig, då blev jag rädd för honom men ville inte rida nån annan häst än han då jag tyckte dom andra var så stora. Så jag slutade, nu är jag 13 år och min syster har börjat rida på samma stall igen som vi red på förut...jag har insett att jag inte är rädd för bara den hästen som stegrade sig utan alla hästar. Det är väldigt jobbigt för jag älskar hästar och vill börja rida igen men törs inte. Jag undrar hur jag ska komma över rädslan? Jag känner ingen med häst och vi har ingen häst, när min syster får min nya favorithäst som är väldigt snäll brukar jag hjälpa till att borsta och att kratsa framhovarna. Mer än det vågar jag inte, det är kanppt så jag vågar att gå in till hästarna egntligen men jag försöker och är noga med att nån annan är med i boxen annars vågar jag inte och när jag ska kratsa framhovarna vill jag att nån ska hålla koll på hästens huvud.
HELP NEEDED
:
HELP NEEDED