kim99

Trådstartare
Årets HcHs-evenemang är över. Andra årets WRAS-klubben, HcWr arrangerar evenemanget. Spontant tycker jag att själva arrangemanget var bättre i år än förra året. Att jämföra med forna stortider och RHC anser jag nog är en smula orättvist i detta läge.

Vad är era tankar kring arrangemanget i år?
Vad var enligt er bra, dåligt, kvalitén på deltagare, kvällsshow, antal utställare, antal publik, stämning med mera. Med ny arrangör är det intressant att veta hur deltagare och publik uppfattar tävlingen ut ifrån sin synvinkel.
 
Arrangörerna kan ju inte lastas för vädret, som är det första jag tänker på... :arghh:
Jag var där bara (hela) fredagen i år, och har varken ris eller ros i större omfattning. Business as usual ungefär. Bra speaker. Stort spann i nivå på deltagare, möjligen litet väl stort men som sagt går det ju inte att jämföra med RHC. Pleasure - i den inriktning som domare uppenbarligen vill se - kommer jag aldrig att förstå och än mindre njuta av. Kul naturtrail. Helt ok mat.

Förresten (på förekommen anledning), har jag missat nåt eller har det alltid varit ok med två händer på stångbett i barrel race?
 
Tack, jag fick det klart för mig sedan jag skrivit inlägget. Funderar ändå litet på bakgrunden till det. Förvisso var den enda(?) som använde stångbett också en av de med absolut mjukast händer, men en och annan med tränsbett tog i så bettet höll på att glida genom munnen. I varje vändning.
 
Tack, jag fick det klart för mig sedan jag skrivit inlägget. Funderar ändå litet på bakgrunden till det. Förvisso var den enda(?) som använde stångbett också en av de med absolut mjukast händer, men en och annan med tränsbett tog i så bettet höll på att glida genom munnen. I varje vändning.

Den betslingsregeln är ett skäl till att jag inte gillar fartgrenarna. Ganska hårda tag i hästmunnar många gånger, åtminstone hos dem som är mindre erfarna och utbildade.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp