Hdr nya remontträns litet i storleken?

A

annapanna123

Är alla Hdr:s träns små i storlekarna? Köpte det nya remonttränset i str full till min ridtravare på ca 163 cm. Han ska ju absolut inte behöva ett x-full, men nosgrimman var så himla kort att det på nedersta hålet hamnade mitt över bettet (om ni förstår hur jag menar). Någon annan som har/har provat tränset? Kanske jag har fått ett träns som är felmärkt, vad vet jag...:(

På Hdr:s bild på tränset i strl full är nosgrimman på yttersta hålet också såg jag sen. Konstigt...

Så himla svårt att hitta fina remonträns tycker jag som inte bara är svarta eller bruna. Några tips, gärna svart med vita sömmar, bra kvalitet, men under 900 kr i inköp?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hdr nya remontträns litet i storleken?

jag provade dressyrtränset och det var åt det mindre hållet. nosgrimman var dock stor, det var sidostyckena som var ngt korta.
 
Sv: Hdr nya remontträns litet i storleken?

Sidostyckena var rättså ok för mig (på femte hålet), men själva "nackremmen" på nosgrimman var alldeles för kort. Kanske det skiljer mellan olika träns i samma storlek? Tror tyvärr inte att de hade fler hemma där jag köpte mitt. :(
 
Sv: Hdr nya remontträns litet i storleken?

hm, har du spänd den rätt då? underdelen ska ju va vinklat neråt sas, nosgrimman ska inte vara i samma höjd runt hela nosen.
 
Sv: Hdr nya remontträns litet i storleken?

Såg det på bilden. Ska prova igen ikväll, kanske måste tänka om lite, man är ju van att "framsidan" är lika låg som baksidan, iaf på mina andra remontträns. Hoppas det passar!
 
Sv: Hdr nya remontträns litet i storleken?

Passade tyvärr inte då heller. Ska kolla om de har fler ex. hemma och jämföra, men annars får jag nog bara inse att det inte passar...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp